Gå til innhold

Styrer så innmari ved puppen siste amminga før det er natta hver kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det sånn??

Kaver, stønner, skriker litt, slipper og tar den igjen osv osv. Får komme opp å rape flere ganger og da kommer det ofte noen skikkelige. Sluker jo endel luft når han stresser sånn ved puppen. Og den ender jo med at han ikke får i seg så mye melk som han burde til siste måltidet så han våkner jo etter bare 2,5 time ca. Dette er noe han begynte med for 4 dager siden, før det sov han i 4 timer.

Han er forresten 5 uker gammel.

Noen som har noen tips eller råd? Ikke akkurat så koselig kveldsamming at det gjør noe .. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å få han til å sove før du legger han til puppen?

Poden min har den siste mnd kun spist etter å ha hylt seg i søvn, eller jeg klarer å lure puppen inn rett før han sovner. Ikke mye kos med ammingen her i huset, så håper inderlig at det gir seg fort med gutten din!

Gjest Sharazi
Skrevet

Ja, dette har jeg opplevd fra den dagen melken kom for fullt! Jeg skrev en mail til ammehjelpen og fikk gode råd tilbake.

Jeg må forsøke å alltid legge han til når han er litt søvnig, da er han roligere.. Men jeg fikk også råd om dette: "En av årsakene til at han kan være urolig ved ammestart er at du kan ha en overaktiv melkeutdrivelse, det er absolutt ikke noe galt i det og helt normalt. Det du kan forsøke er å la den første spruten renne ut i en klut e.l. Legg ham så til brystet og sett deg litt tilbakelendt i en stol, eller som du har prøvd, liggende, for å la tyngdekraften motvirke trykket. Hold brystet med ett lett "sigarettgrep" (mellom peke- og langfingeren) for å dempe melkespruten under første del av utdrivningsrefleksen."

Dette har hjulpet meg! Håper du finner ut av det du også! Ellers vil jeg anbefale å skrive en mail til ammehjelpen om det er noe du lurer på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...