Mamma til snart 3 <3 Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Flere som har det sånn?? Kaver, stønner, skriker litt, slipper og tar den igjen osv osv. Får komme opp å rape flere ganger og da kommer det ofte noen skikkelige. Sluker jo endel luft når han stresser sånn ved puppen. Og den ender jo med at han ikke får i seg så mye melk som han burde til siste måltidet så han våkner jo etter bare 2,5 time ca. Dette er noe han begynte med for 4 dager siden, før det sov han i 4 timer. Han er forresten 5 uker gammel. Noen som har noen tips eller råd? Ikke akkurat så koselig kveldsamming at det gjør noe .. :/
Tnica Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Har du prøvd å få han til å sove før du legger han til puppen? Poden min har den siste mnd kun spist etter å ha hylt seg i søvn, eller jeg klarer å lure puppen inn rett før han sovner. Ikke mye kos med ammingen her i huset, så håper inderlig at det gir seg fort med gutten din!
Gjest Sharazi Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Ja, dette har jeg opplevd fra den dagen melken kom for fullt! Jeg skrev en mail til ammehjelpen og fikk gode råd tilbake. Jeg må forsøke å alltid legge han til når han er litt søvnig, da er han roligere.. Men jeg fikk også råd om dette: "En av årsakene til at han kan være urolig ved ammestart er at du kan ha en overaktiv melkeutdrivelse, det er absolutt ikke noe galt i det og helt normalt. Det du kan forsøke er å la den første spruten renne ut i en klut e.l. Legg ham så til brystet og sett deg litt tilbakelendt i en stol, eller som du har prøvd, liggende, for å la tyngdekraften motvirke trykket. Hold brystet med ett lett "sigarettgrep" (mellom peke- og langfingeren) for å dempe melkespruten under første del av utdrivningsrefleksen." Dette har hjulpet meg! Håper du finner ut av det du også! Ellers vil jeg anbefale å skrive en mail til ammehjelpen om det er noe du lurer på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå