Gå til innhold

Noen som soler seg mye i sol her, som kan anbefale en god solariumskrem som er effektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ikke det... Om noen år kommer de i tilfelle til å angre veldig. Rynker!!!

Skrevet

Huff, ikke ødelegg huden din, det har jeg gjort, og angrer bittert. Jeg kan ikke sole meg noe særlig lenger, og er bare 28 år:-(

Alt med måte, sier jeg.

Skrevet

Selvfølgelig med måte. Tenker en g i uka, eller tre g i mnd.. Det er derfor jeg vil ha en effektiv og god solariumskrem, ingen pekefingre takk!!

Skrevet

"ingen pekefingre takk!!"??

Jeg snakker av erfaring! Jeg har ødelagt huden min, den er skadd for alltid, og jeg har fått beskjed av legen om å dekke meg til i solen, jeg tåler den ikke lengre, på grunn av solarium. Og da snakker jeg ikke om rynker!!!

Men, lykke til!

Skrevet

Vel, vi gir deg råd til ditt eget beste, men for all del gjør som du vil.

Skrevet

Ble bare litt nysgjerrig på deg som har ødelagt huden pga mye solarium. Hvordan er den ødelagt? Pigmentflekker? Rynker?

Skrevet

OG hvor mye solarium har du tatt?

Skrevet

Det er forskjell på solarium tre g i mnd og så mye at du ødelegger huden.. Det er faktisk til en viss grad sunt med sol og!

Men neinei, takk for "tipsene", ikke mye å hente på anonymforum. Eller Koneklubben Gal på folkemunne.

Skrevet

Pigmentflekker og arr, både lyse og mørke. De lyse er små, kritthvite prikker her og der som aldri vil få pigment igjen. De mørke er store områder som blir HELT mørke tvert jeg får sol på de, og de vil være der alltid. Pluss at jeg har en del mørke prikker og flekker på ryggen. Her går det i sunblock.

Som sagt, jeg er bare 28 år, men betaler nå prisen for å ha vært, sorry uttrykket, neger, som 19-,20- og 21-åring.

Skrevet

Og jeg tok sol annenhver dag i 3 år.

Skrevet

Hvis du er så misfornøyd, så er det nok ingen som vil savne deg her inne uansett.

Utrolig at man kan rakke ned på folk som prøver å gi deg gode råd. Snakk om å være utakknemlig. Lykke til med rynkene...

Skrevet

Huff!! Nei, særlig fornuftig er man ikke i den alderen, dessverre. Du kommer nok til å bli "gammel" tidlig også (rynker) :( Synd man ikke var mer oppdatert for noen år siden...

Skrevet

Ja, det hørtes ganske ille ut. Har du en hudtype som blir lett brun, eller lys hudtype?

Tar ikke mye solarium selv, men niesen min tar i mine øyne altfor mye, har advart henne, men trusler om rynker og hudkreft biter liksom ikke på en i slutten av tenårene. (i alle fall ikke henne)

Skrevet

Men du rakker jo ned på meg? Du bare bekrefter det jeg sier.. Inget at hente.. "lykke til med rynkene".. VIS meg der det står at sol 3 g i mnd er usunt da. Eller svar på spørsmålet jeg spurte om. God natt.

Skrevet

Kanskje du finner noe skremselspropaganda på nett som du kan vise henne? Ja, i den alderen er det kun utseendet som teller. Hvem bryr seg vel om hva som kommer senere... Håper hun tar til vett før det er for sent!

Skrevet

Hvor i all verden er det jeg rakker ned på deg?? Jeg prøver bare å fortelle deg at solarium ikke er sunt for huden din, men gjør nå som du vil! Det er jo for pokker du som begynner med å være ufin.

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en hud som tålte "alt", for jeg ble jo aldri brent. Nettopp fordi jeg solte meg så mye. Men jeg har nok ganske typisk norsk hud når det kommer til stykket.

"Sammenbruddet" kom da jeg reiste til Thailand. Alle solte seg under parasollen, unntatt meg.. Jeg flasset i store flak, og etter det kom flekkene. Og dette er 3-4 år siden.

Jeg angrer som en hund! :-(

Skrevet

Hei du 28 åring. Jeg har også slitt litt med pigmentflekker, men mine har kommet under svangerskapet og er nok hormonelle. Hudlegen sa til meg at det er lettere å behandle solskadet hud enn hormonelle forandringer.

Mine blir verre når jeg soler meg.

Hvor er dine pigmentflekker? Jeg kjenner jo mange som har solt seg minst like mye som du beskriver, men ingen sol har fått liknende resultater.

Skrevet

Ble ikke ferdig. Har tatt laserbehandling og pigmentflekkene forsvant helt. Altså de mørke områdene i huden.

Skrevet

Åh, takk for tipset! kal sjekke det ut! :-)

"Flekkulf"

Skrevet

Jeg er Hi og jeg er 30 år.. Og derfor jeg mener noen her rakker ned på meg med kommentarer som over her som går på at jeg bør vokse opp eller hva det sto.. "lykke til med rynkene" osv.. Hallo: Sol 3 g i mnd??!

Jeg er ei ganske vanlig dame som vil bli litt brunere fremover ved hjelp av solarium på en SUNN MÅTE, dvs kanskje 3 g i mnd.. Så alle som ikke vet en dritt om hvor farlig det er å ta sol 3 g i mnd kan egentlig holde tåta.

Jeg er ikke dum, jeg vet at overdreven soling kan føre til både det ene og det andre.. Men det var ei heller noe spørsmål fra min side om det var det vel?

Såfremt ingen vet om noen gode solariumskremer så kan de pelle seg ut av denne tråden eller lage ny om hvor faarlig soling 3 g i mnd er. Gad!

Skrevet

Emerald Bay Tanning Lotion! Gir en sunn og flott brunfarge og dufter godt. Lykke til!!

Skrevet

Du blir ikke brun av soling 3 ganger i mnd.

Du kan ikke forvente deg hyggelige svar når det faktisk er DU som slenger med leppa!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...