Vietnamela Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hei hei alle gravide damer. gratulere alle sammen: jeg er gravid for 1 gang og føler meg lykkelig, men også veldig uviten. Jeg og min kjære har kjøpt oss hus i dag, et hus som trenger litt oppussing og maling. Å lurer derfor, hvordan er d for meg å male? vil det skade den lille?
Maibaby:) Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 oljebasert maling bør du ikke bruke, det kan være skadelig. vannbasert har jeg hørt at ikke er så ille, men du bør nok ikke stå i det for lenge..... det tryggeste er nok å spørre legen din vi skulle også male huset i sommer, og kjøpte oljebasert maling, og nå står min stakkars mann og maler hele huset alene tar meg av husarbeidet jeg
Vietnamela Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 D høres deilig ut d å da hihi.. når d gjelder oppussing, så er d bare maling jeg kan bidra med, kjæresten min hater å male og trives bedre med hammeren. Men men, vi får nu se. Skal til legen snart for 1 gang, så får vell spørre om d å. spørralista begynner å bli lang Takk for hjelpa
Catheriine Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Gratulerer Sist jeg var gravid var vi midt i opp-pussing. Kjøpte da en maske som gjorde at jeg og kunne male. Veldig greit! Passet på at jeg ikke holdt på for lenge om gangen. Snakket med en kjempe flink dame i malebutikken om hvilke maling som var best i forhold til graviditet. Så det gikk kjempe fint. Lykke til:)
mastermind Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Maske veldig greit Vannbasert er helt greit, eller så er det jo flere malinger nå som er trygge for gravide, f eks sense. Oljemaling skal du passe deg for. Men innendørs bruker dere jo vannbasert, bortsett fra dører, vinduer og lister går jeg ut fra.
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Er det innvendig eller utvendig? Utvendig går helt fint, er såpass bra lufting. Men innvendig burde du være litt mer forsiktig med, bruk hvertfall sens maling.
Carro og Oscar Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Dette lurer vi også på, skal begynne å male huset utvendig nå. Synes det føles litt kjedelig å ikke kunne hjelpe til. Hva slags maske er det som man bruker da, hadde vært supert om jeg kunne hjelpe til også. Dette er oljebasert maling. Er det altså greit at jeg maler dersom jeg kjøper en slik maske?
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Jeg malte hele huset vårt utvendig med oljedekkbeis forrige gang jeg var gravid. Har også en mann som hater å male, så det ble så som så med hjelp fra ham Så lenge det er veldig god lufting, og det er det jo ute, tror jeg ikke faren er så stor. Jeg brukte hansker og langermede gensere (griser meg så til når jeg maler, hehe..) slik at jeg slapp å få maling på huden og vaske meg med white sprit og sånt. Var nok litt lenger på vei enn vi er nå, ca fem-seks mnd, tror nok kanskje jeg hadde vært litt mer skeptisk til å male når jeg er tidlig i svangerskapet, men vet ikke helt hvorfor Vi har ei trapp og et rom som må males snart, så det blir nok maling på meg denne ganga også. Men er veldig påpasselig med god utlufting, passer på at jeg ikke sover i lukta o.s.v. Og som nevnt finnes jo jotun sense nå, den skal det jo ikke være noen fare med!
Lilledrøm Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Jeg driver også å maler endel her, gjordt det i tidl sv skap også, men tror nok at hemmligheten er God utlufting ja, og ikke sove i lukten ja. Fint med sommer da en driver med slikt hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå