Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Juice Plus er visst bare naturlig tilskudd, men fint å høre om noen her inne har testet/prøvd eller hørt noe om det?
Nicoline3 Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har tatt dem i over 1 år nå, og har bare positive ting å si om dem! men jeg har hatt mye legg kramper den siste tiden (er 36+4) så jeg vet ikke om de vil hjelpe på urolige ben! Tok dem ikke de første 3 mnd av graviditeten, for mannen min nektet å tro på at det bare inneholder rene ekstrakter fra frukt og grønt,men har tatt dem siden!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Jeg vet ingenting om dette kosttilskuddet, men vil bar epåpeke at selv om noe er 100 % naturlig og rene ekstrakter av frukt og grønt så er ikke det ensbetydende med at det er sunt eller bra for hverken deg eller barnet. Det skjer faktisk mange forgiftninger fra helsekostpreparater årlig, fordi folk blir mer ukritiske når det er 100 % naturlig. Naturen ineholder mye farlig! Jeg ville ikke tatt noe som helst uten å ha rådført meg med lege/JM først og vist de produktet og innholdsfortegnelsen.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2010 Bra innspill! Men Juice Plus er bare 17 forskjellige frukt, grønnsaker og hele korn, blandet i et pulverkonsentrat (sier nettsiden og min kiropraktor) Har nemlig hørt at magnesium tillskudd ikke er bra for oss i det hele tatt,for kroppen tar ikke opp nok av det og det blir bare liggende i tarmen. Noe som ikke er bra. er vel egentlig slik at ingen ting er ufarlig! Og at man må selv finne ut hva man skal tro på... Har forresten gitt opp min håpløse jm og går kun til lege. Mye svada jm der ute??
Pixie Power Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Dette er vel det tilskuddet som faktisk har legers støtte, etter hva jeg har hørt. Kjenner ikke mer til det, men ble anbefalt det av fotpleieren min. Når set gjeldr kramper, kan magnesium være verdt å prøve. Det er ikke uvanlig å få kramper som gravid, og man skulle jo tro at magnesium fungerer da også. Jeg var plaget med det før jeg ble gravid, trener mye (noe som kan tære på magnesiumet sammen med andre ting), og det forsvant da jeg tok tilskudd.
Pixie Power Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Og nå leste jeg det du hadde fått til svar ang magnesium... hmmm, jeg går til en lege som er utdannet innen både skolemedisin og naturmedisin, jobber med hårmineralanalyser o.l. Første gang jeg har hørt det om magnesium som du skriver.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har også forhørt meg nøye om magnesium, både hos lege JM og farmasøyt, (er generelt veldig skeptisk til kosttilskudd og prøver heller å få i meg det meste gjennom vanlig mat er nøye på kostholdet for å slippe å ta jern som jeg ikke tåler for magen over hodet) og ingen har nevnt noe om at det lagres i kroppen. Tvert i mot er magnesium vannløselig så det er ett av de stoffene som IKKE lagres i kroppen. Jeg tar Nycomed Aktiv som inneholder magnesium, kalsium og krom. Skal hjelpe mot kramper + at kalsium er viktig for mitt og babyens skjelett og krom demper søtsug. Andre på forumet har også sagt at magnesium skal hjelpe mot svangerskapsforgiftning, men det vet jeg ikke noe om. Jeg er også enig i at alt i prinsippet kan være skadelig, naturlig eller ikke, så det er noe med å gjøre alt med måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå