Gå til innhold

Kosttilskudd mot leggkramper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på apoteket i dag og kjøpte tilskuddet "Nycomed aktiv" som inneholder magnesium, kalsium og krom som skal hjelpe mot leggkramper. Knøttet trenger jo gjerne litt ekstra kalsium også, magneium skal visst hjelpe på treg mage + at krom virker mot søtsug i tillegg. Kan ikke tenke meg et mer passende kosttilskudd!

Jeg spurte også om det gikk bra å kombinere det med Omega 3 med A-D vitamin og det var ikke noe problem sa mannen. Alle mineralene i tilskuddet er vannløselige så de lagres ikke i kroppen, dvs at man må sluke 200 tabletter på en gang for å risikere forgiftning. Hurra for det. Kramper, forsvinn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesium er gull mot kramper!! :) Jeg tar rent magnesiumtilskudd, og krampene er borte vekk.

Skrevet

Magnesium kan også forebygge svangerskapsforgiftning.

A og D vitamin er ikke vannløselige, så de må du ikke ta for mye av. :o)

Håper krampene blir borte!

Skrevet

Nei A og D må man være forsiktige med. Tar kun pga anbefalt av JM.

Jeg forhørte meg særlig om kombinasjonen mellom disse omega3 med A-D og magnesium/kalsium/krom pga det men fikk beskjed om at det var ikke et problem.

Marikke: Hvor lang tid tok det før du merket forskjell på krampene? Jeg har ikke så mye om natten, men sliter litt med kondisjonstreningen fordi jeg kramper opp hele tiden. Veldig irriterende, håper det løser seg snart med dette kosttilskuddet :)

Skrevet

Mannen min kjøpte en boks med magnesiumtilskudd i USA da vi var det sist, og de er på 500 mg (ganske stor dose). Da jeg begynte å bli lei av å våkne om natten med kramper i leggene, tok jeg EN sånn pille, og krampene ble borte med en gang og holdt seg borte i mange dager. Hos meg virker de som vidundermedisin som jeg kan ta når krampene blir for ille. Men jeg tar dem ikke hver dag, altså. Bare når krampa tar meg :)

Skrevet

Nycomed aktiv innehoder (per tablett) 250 mg magnesium og anbefalt dose er 1-2 tabletter daglig. Så tror ikke de 500 mg-tablettene er "for store", for å sid et sånn :)

Sikkert uansett ikke noe poeng å overdrive, men heller bare ta når man har behov for det! Håper det funker for meg og snart.

Skrevet

Drikk farris!!! Funker utmerket;-))

Skrevet

Ja det er jo end el mineraler i Farris også, men det har ikke funket hittil på meg! Må nok "sterkere lut" til for å bli kvitt krampene...

Skrevet

Jeg spiser banan og yoghurt samt drikker masse vann. Det hjelper mot kramper i beina og mot vann i kroppen (yoghurt kun mot kramper). Selv om det gjør veldig vondt med modning og baby som jobber seg mer og mer nedover, så sørger jeg for daglig aktivitet da det også får sirkulasjon på vannet i kroppen... det er heldigvis ikke så lenge igjen... og heller sommvarme enn vinterkulde tross alt vannet i kroppen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...