Gå til innhold

Foreldrepenger og ekstrajobb (to arbidsgivere)?

Anbefalte innlegg

Jeg har gradert uttak og mottar foreldrepenger for en dag i uka (permisjon), resten jobber jeg.

Arbeidsgiver betaler meg lønn og får pengene fra NAV. Nå er jeg tilbudt et ekstraoppdrag; ca 4 timer fordelt på 2 dager. Altså en ny arbeidsgiver. Kan jeg det; ta "ekstrajobb" mens jeg mottar foreldrepenger? Ringte NAV og spurte, men de kunne ikke svare og skulle undersøke saken. Har ikke hørt mer, så derfor spør jeg her.

Det NAV sa var at om jeg jobbet mer, ble fødselspengene tilsvarende redusert, men det var dersom arbeidsmengden øket hos samme arbeidsgiver.

Hun visste ikke hvordan det ble dersom jeg tok oppdrag hos andre enn arbeidsgiver.

Så, er det noen som vet, er det lov å ha en arbeidsgiver i tillegg? Er det noen som har vært i samme situasjon?

Selve jobben vil skje på kveldstid etter ordinær arbeidstid og vil ikke skje på permdagen min.

Fortsetter under...

Om du har ny arbeidsgiver vil fortsatt foreldrepengene bli redusert tilsvarende uansett når i uken du jobber disse timene.

Jeg vil tro du da også må ha skriftlig avtale med ny arbeidsgiver(gradert uttak) som du har med nåværende arbeidsgiver.

Husk at permisjonen må tas ut innen ungen er 3 år eller før du får en ny unge.

Takk for kyndig svar. Tenkte nesten at jeg ikke kunne jobbe ekstra. Men vil det si at det holder at jeg tar to dager permisjon fra arbeidsgiver, siden denne jobben strekker seg 2 timer over to dager?

Er ikke snakk om ny stilling, men heller et oppdrag.

Er snakk om å holde et foredrag ved to ulike anledninger. Får prøve å få det flyttet til etter 22. nov. Da er all permisjon uansett over. Ellers får jeg jo bare si at det ikke går siden jeg har foreldrepermisjon :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...