m240 Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg prøver å bli gravid. Har vel prøvd i 3 mnd. Jeg har kjempe positive eggløsning tester. tar test nesten hver dag og de er positive. Har hatt positive el test hele denne mnd. Er el testene på strimlene sikre håper på svar :-)
missme Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 har du tatt graviditetstest? høres rart ut at du har fått positiv el tester over lengre tid, så det kan være at du er gravid, vet dem sier at el tester kan slå ut også om du er gravid
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 EL-testene slår ut på LH i kroppen. Dette er noe vi har i ulike mengder gjennom helesyklusen. Testen er kun positiv de dagene teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken;-) Går du etter dette skal de være ganske sikre
m240 Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2010 Hei, teststreken har vært like sterk som teststreken og sterkere hele tiden. Begynner å bli lei dette her nå.Har tatt gravid test og den er neg med en rød strek. Syklusen har ikke kommet på plass ennå etter at jeg tok ut p stav for 3 mnd siden.Tror jeg bestiller time hos gynokolog i morgen. utsetter det hele tiden vet du :-)
Babyønske �� Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Såvidt jeg har fått med meg så er du over 40? Har du fått sjekket at du ikke er på vei inn i overgangsalderen. Når man kommer i den, har man nemlig høyere nivå av Lh. Det kan dessverre være derfor at du har konstant positive eggløsningstester. Men tar du kontakt med lege eller gynekolog vil du jo få et svar på det.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Lykke til hos gynekologen:-)
Irene Adler Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 "....er på vei inn i overgangsalderen. Når man kommer i den, har man nemlig høyere nivå av Lh." Stemmer dette? Jeg trodde det var FSH som var økt, altså follikel stimulerende hormon, ikke LH. Måler testen i så fall FSH?
Babyønske �� Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Det stemmer nok ja. Både FSH og LH stiger i overgangsalderen http://wapedia.mobi/no/Overgangsalder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå