Gå til innhold

Hvem har gått opp 8-10 kg...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, ja ;-)

Jeg håper å ikke gå opp mer enn 15 kg totalt denne gangen (men 15 kg er greit altså, tror faktisk jeg trenger det..)

Forrige gang la jeg på meg 22 kg, og det var endel kg der som var veeeeldig vanskelig å få vekk etterpå:-(

Tror jeg hadde lagt på meg ca 10 kg på samme tidspunkt forrige gang...

Det er jo slik at de som veier lite fra start legger på seg mer i gjennomsnitt, siden de rett og slett trenger det! Jeg har lagt på meg ca 17-18 kg i mine tidligere svangerskap. Nå er jeg i uke 17 og har lagt på meg 7 kg allerede. Det er litt mage, men også mye bryster og blodvolum, fostervann osv.. Har til vanlig en bmi på ca 20. Og du sier jo at du har en lav bmi som ikke-gravid, og da er det jo egentlig ikke så mye å tenke på!

Det er jo uansett ikke så bra å spise masse søtt og fett, det er jo bla mye som legger seg på innsiden av blodårene, og det er heller ikke bra for huden eller formen generelt..

Dette ble litt langt, men poenget mitt er jo at vekten i seg ikke alltid trenger å bety så mye, men at det selvsagt er bra å spise sunt og bevege seg.. Nyt forandringene og vær glad for det kroppen din er i stand til!

Annonse

Jeg er 17+1 idag og vekten står fortsatt på det samme som da jeg ble gravid. BMIen min har alltid vært på ca 18-19, men da jeg ble gravid var den på 20 tror jeg.. så da hadde jeg akkurat tippet innenfor normalvektig... Men allikevel har jeg ikke gått opp noe. Håper ikke jeg plutselig kommer til å gå opp en hel masse.

Annonse

Er i uke 25 og har gått opp 8 kg.. 3 av kiloene de siste to ukene! Er redd det skal fortsette sånn :/ Sååå fornøyd da, når jeg var med jormor i uke 23 og hun sa at 5 kg opp var kjempefint.. så jeg brukte 23 uker på 5 kg og 2 uker på 3!! iiiik! Jeg er ikke liten fra før..

Er i uke 25 og har kommet om i +10 kg......... hadde virkelig ikke tenkt å gå opp så masse denne gangen, men....... forrige gang gikk jeg opp over 30 kg...mistet tellingen til slutt:) hahaha....15 kg av dem forsvant dør jeg kom meg hjem fra sykehuset (masse vann) men jeg klarte og gå ned alle etterpå, så når jeg startet med denne graviditeten så var jeg 1 kg lettere enn når jeg startet med førstemann:) #stolt# men jeg måtte jobbe for det også da..... jeg kjenner jeg ikke stresser så veldig mye med det, skal vel få det av denne gangen også:) Med bekkenløsning og matsug så det synger etter er det vel ikke annet og forvente seg......

Trøster meg bare med at DET SKAL BORT IGJEN ETTERPÅ:) BASTA!!

Jeg har gått opp 7 kg og er i uke 20..

Men nå røyket jeg tidligere, klarte å slutte i uke 8,men spiser jo mer for å kompensere for røyksuget,mest frukt og grønt da,men noen ganger må en bare ha noe sjokolade eller potetgull, trøster meg med at babyen har det godt uten røyk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...