Gå til innhold

jeg er ny her=)

lykkelig fødeklar*aprilspire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er ny her og er for tiden inne i prøveperioden. Vi gleder oss masse, og er mest spent på hvor lang tid det tar.

Sluttet på p-pillen for ca 3 uker siden, og er klar for litt prøving=)

Det jeg lurer på, er om noen av dere har hatt smerter i underlivet etter slutt på p-pillebruk? Jeg fikk veldige smerter et par uker etter, som varte i en ukes tid. Kan dette være eggløsningsperioden? Jeg er så usikker, det var slik at jeg ikke klarte bøye meg eller sitte ordentlig. Dette er gått over nå, og jeg kan kjenne på innsiden med en finger at det er mye "trangere" helt i åpningen, akkurat som det er hovent der på en måte. Men jeg har gått på p-piller i 12 år ca, så er vel mye som endrer seg i kroppen når jeg slutter kanskje. Har også fått en del blank utflod, er dette også vanlig ved eggløsning? Leste et sted at det var vanlig, men jeg kan jo ikke så mye om dette=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit!

Vi får se hvordan det blir framover da!

Kjenner ikke til at det skulle være smerter etter p-pille-slutt. Hadde ikke det jeg. Hadde gått på piller i 10 år da jeg sluttet i desember 08. Altså ca 1.5 år siden. Det sies jo at "normalt" sett kan det gå opp mot et år føre kroppen har normalisert seg etter langvarig p-pille bruk.

Sikkert noen som blir fort gravide også....Vil ikke ta motet fra deg altså.

Ønsker deg og dere masse lykke til....Kaster ut mye babystøv!

Skrevet

takk for det=)

Tar ikke motet ifra meg, jeg er fullt klar over at det kan ta år før vi blir gravide, men vi er klar så vi får bare ta tiden til hjelp og se hva som skjer. Er veldig spent siden dette er første barnet vårt om det går som vi vil=)

Skrevet

Hei!! Jeg kjenner meg veldig igjen i de smertene du forteller om i forbindelse med p-pilleslutt. Jeg hadde sterke smerter ca. 16 dager etter pilleslutt, og hadde MYE hvit/blank utflod. I følge gynekolog var dette overproduksjon på grunn av hormonendringer, og dette ville stabilisere seg. Det gjorde det også :) Jeg har hatt eggløsning siden pilleslutt, og alt er normalt selvom jeg har gått 10 år på pillen. Dette er selvfølgelig individuelt, men sånn var/er det for meg. :) Ellers har mye forandret seg med min syklus siden før jeg begynte på pillen. Dette kommer sikkert du også til å merke, så sant du husker hvordan det var for 12 år siden.

Lykke til med prøvingen i tiden fremover!!

Hilsen eplefrøet

Skrevet

takk for svar=) ble litt beroliget av at du også hadde det slik, godt å vite at det er normalt liksom=) blir en spennende tid da skjønner jeg, å se om alt kommer i gang igjen som før og hvor fort=)

høres jo ut som det kan gå greit for oss også selv om jeg har brukt p-piller i mange år, når du fikk eggløsning:) er det lenge siden du sluttet med p-pillen?

Skrevet

Jeg sluttet på pillen for ett år siden, og har helt regelmessig syklus på 32 dager siden da. :o) Skal begynne å prøve nå i tiden fremover vi også. Skulle egentlig begynne i fjor, men så kom det en del jobbhindringer i veien, så da har vi ventet..Men nå setter vi også snart i gang. Håper det går greit og ikke tar altfor lang tid.. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...