Gå til innhold

Jobb etter permisjonen, mange som arbeider deltid i starten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er bare 11 uker, men jeg er allerede begynt å tenke på (frykte) den dagen permisjonen er over og jeg må begynne å arbeide igjen.... Med to barn, bikkje og mann må det være vanskelig å få hverdagen til å gå opp når begge arbeider 100 %. Har begynt å vurdere 70-80% stilling, i hvertfall det første året. Det blir jo et innhogg i økonomien, men så kan man jo "unne seg" litt færre ting som klær og reiser en periode. Jeg jobber i staten så det er veldig enkelt å få redusert stilling. Mannen jobber i det private så det er uaktuelt (i hvertfall i det firmaet han arbeider i) med redusert stilling. Ellers kunne man jo se for seg at begge reduserte litt. Flere som tenker som meg? Noen som har gjort dette? Erfaringer i fht jobb og økonomi? Noen sier jo at de jobber 100% på mindre tid i stedet for å reelt jobbe 80%, og det gidder jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mannen min overtar permisjonen i norvember tenkte jeg å jobbe fulltid, men ha 1 time ammefri (avhengig av hvor mye jeg ammer). Deretter blir det sannsynligvis 8 mnd. med 50% stilling på både meg og mannen min for det er lite sannsynlig at vi får barnehageplass midt i barnehageåret (ikke lovfestet plass før aug 2011).

Når/hvis vi får barnehageplass tror jeg vi kommer til å jobbe litt redusert begge to, mellom 80% og 90% så vi får litt mer "slakk" i hverdagen.

Vi har spart penger på forhånd så vi regner med at det skal gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...