Wilma -77 Skrevet 30. juni 2010 #1 Del Skrevet 30. juni 2010 Har ikke vaert aktiv her inne, men har stadig vekk vaert innom for aa se om det var noen i samme situasjon som oss. Lovte meg selv at om det ble vaar tur en gang skulle jeg skrive et innlegg her for aa gi andre haap. Vi sluttet med prevansjon for 3,5 aar siden, og ble gravid paa foerst forsoek. Trodde at ni mnd senere ville vi ha en liten baby. Saa feil kan man ta... For aa gjoere en lang historie kort. 4 graviditeter endte i 2 ma, 1 sa og 1 exu. Noe som resulterte i 3 utskrapninger, en kikkhullsoperasjon hvor en eggleder sprakk og maatte fjernes, infeksjoner, , alternativ behandlingsformer, mye frustrasjon og mange taarer. Ingen feil ble funnet paa noen av oss. Diagnose: uflaks Til slutt fikk vi komme til samtale hos Dr. Khan paa fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Han mente at alle proevene var fine, men han ville alikevel hjelpe oss saa mye han kunne. Han saa paa UL at EL var like rundt hjoernet. Vi saa faktisk egget paa skjermen. Vi fikk beskjed om aa dra hjem og "ha oss" to dager etterhverandre. Jeg begynte paa Albyl E samme dag og tok en eggloesningssproyte samme dag for aa vaere sikker paa at egget slapp. To uker senere viste testen positiv. Jeg var pessimistisk, men mannen min hadde troen paa at denne gangen ville det klaffe. Vi fikk time hos dr. Kahn med en gang. Vi fikk UL, og kan kunne skimte noe i livmoren, men var for tidlig til aa se hva det kunne bli til ennaa. Jeg fikk resept paa Pregnyl sproyter som jeg skulle ta to ganger i uken. Dette er hcg for aa hjelpe graviditeten i 1. trimester. Jeg gikk paa pregnyl ut uke 11, albyl e ut uke 31 og fikk saa mange ultralyder jeg ville. Samtidig var jeg sykemeldt ut uke 11, aktiv sykemeldt ut uke 34 og sykemeldt frem til permisjonstart. Det var et utrolig nervepirrende svangerskap og jeg var sikker paa at det hadde gaatt galt mange ganger. Men ved siden av meg paa sofaen ligger hun. Vaar lille skjoenne datter paa 7 uker. Hun kom til verden en morgen i mai ved planlagt keisersnitt. Det var ingen medisinsk grunn til keisersnittet, men etter alt jeg hadde vaert igjennom de siste aarene foelte jeg at det var den riktige loesingen for meg. Jeg var livredd for komplikasjoner ved en eventuell foedsel. Lille jenta vaar en naa paa fjerde uken med kolikk, og det er utrolig slitsomt. Hun graater hele dagen og vi har proevd alt av behandlingsformer, men det er verdt det:), for tiden som ufrivillig barnloes var de vaerste aarene jeg har hatt. Tipper at lille jenta vaar ikke faar noen biologiske soesken. Jeg toer ikke vaere med paa denne prosessen en gang til. Men kanskje om noen aar vaager vi aa adoptere eller forsoeke oss som fosterforeldre. Dette ble veldig langt, men vil bare vise at det finnes haap. Jeg var iferd med aa gi opp, men dette viser at de fleste av oss lykke til slutt. Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142041125-vi-klarte-det/
Håpet ble virkelighet! Skrevet 30. juni 2010 #2 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei Wilma! Takk for en solskinnshistorie som gir håp - og ikke minst: Gratulerer med en liten prinsesse! ) Vi sluttet på prevensjon for snart 2 år siden og på 18 måneder har jeg vært gjennom ikke mindre enn 4 MA`er, de tre første i uke 7-9, den siste i uke 15 etter tett oppfølging og mange gode ultralyder... Var veldig knust og langt nede i april v den siste aborten, trodde aldri jeg skulle le og se videre igjen. Men det er utrolig hva vi tåler å gå gjennom, nå nyter jeg sommer, livet som nygift og har så smått begynt å tenke på ny graviditet. Venter på obduksjonssvar fra Ullevål, men tror ikke vi blir så mye klokere av det. Tror jeg kommer til å bli et nervevrak også om jeg skulle bli gravid igjen, men må vel bare kaste meg ut i det og håpe på at det er på det 5te det hender for meg også! Kos deg masse med gullet ditt, det er deg vel undt, håper kolikken går over om ikke lenge! God sommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142041125-vi-klarte-det/#findComment-142042728
vilja80 Skrevet 30. juni 2010 #3 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei Wilma! Gratulerer så mye og takk for at du deler dette, det setter virkelig håp i oss andre! Selv har jeg vært igjennom 1 MA (med partiell blæremola) og 2 SA. Har vært mer eller mindre gravid hele våren til ingen nytte. Går nå og venter på svar på utredning. Var langt nede etter den siste SA`en, men det er som håp sier utrolig hva vi tåler. Nå prøver jeg å nyte sommeren med god vin og alt annet som er "forbudt", og tenker så smått på å begynne å prøve igjen nærmere høsten. For en dag må det jo klaffe! Nyt livet som mamma, og god sommer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142041125-vi-klarte-det/#findComment-142043330
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå