iok med sønn <3 Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg blir så kvalm... spesielt på kvelden, og jeg er sykt matlei Vil egentlig ikke ha noe særlig, men spiser jo sevfølgelig... Åsså blir jeg så kvalm når kl nærmere seg 12... ja, for jeg greier ikke å legge meg tidlig heller... forvirring for fult! Hehe... jaja... Skal jeg liksom vær kvalm frem til fødselen nå da? Var kvalm helt til uke 17-18 jeg.... hmmm men da kasta jeg opp også da, d gjør jeg ikke nå, selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å gjøre det, så det ble bedre i magen :S Men jeg er ikke jenta som stikker finger`n i halsen akkurat....
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Jeg var og kvalm med oppkast fra uke 7 til 17... De siste ukene har en svak kvalme komme snikende igjen.. Men heldigvis ikke så ille at den plager meg så veldig enda.. Hjelper å spise llitt.. Grønne epler var min redning tidligere i svangerskapet..! Har hørt at kvalmen kan komme tilbake mot slutten igjen... kjipt!
iok med sønn <3 Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 ÅÅhh.. jeg også spiste grønne epler i starten. Slik at jeg skulle sove godt uten å måtte opp for å kasteopp... Kanskje jeg må tilbake til det igjen da..? Men det er så kjedeli at det er på kvelden når jeg vil sove... alt blir liksom ødlagt dagen etter.. :/ Jaja... man må lide for gulle sitt ja <3
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Ja, det er noe dritt! Spesielt i denne varmen!! Du får prøve litt epler før du legger deg:) Her spises kveldsmaten på senga, det hjelper!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har oppdaget at noe av kvalmen min er pga. reflux ("halsbrann" som ikke er vondt hos meg) og at titralac hjelper. Titralac, link, novaluzid, gaviscon - sånne typer syrenøytraliserende som ikke tas opp i kroppen redder kvelden og natta her. Sammen med en neve mandler, det hjelper også veldig.
Emmilo Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 For meg hjelper Mariekjeks. Jeg er fortsatt kvalm, 4 uker før termin.
lillegull2010 Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Prøv å spis noen lovehearts:) Flere av mine gravide veninner har prøvd det; selv er jeg ikke så glad i de selv; så kan ikke si 100% sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå