Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Del Skrevet 30. juni 2010 Er 6 uker på vei, har 1 barn fra før av på 2 år, siste svangerskap var jeg ekstrem kvalm og sliten fra egget satt seg og til slutten, var da sykmeldt under hele svangerskapet. Nå er det slik at det overhodet ikke passer økonomisk å få nr 2 enda, fordi vi er midt i en kjøperunde av hus og ny bil, vi er 22/24 år og fortsatt i etableringsfasen... Vi vil begge ha et til barn, men når vi tenker på det økonomiske så går det rett og slett ikke med en til enda, jeg har ikke fast jobb. Sliter veldig med avgjørelsen, i det ene øyeblikket vil jeg beholde, og i det andre får jeg panikk fordi jeg fikk sterke depresjoner sist og ikke har økonomien til nr enda... er sååå usikker... går og er superkvalm og brekker meg, er kjempesliten/trøtt og har vansker for å dra på jobb når jeg vet at jeg har abort time neste fredag. (må vel sies at jeg jobber i barnehage, og synes det er vanskelig med masse små barn rundt meg når jeg skal ta en slik avgjørelse) Har time til legen idag for å sykmelde meg, for dette klarer jeg ikke... er helt skutt og har vanskelig for å se positivt på ting akkurat nå. Er også livredd for at hvis vi beholder så kommer depresjonene og den sosiale angsten min tilbake... hvordan skal jeg da klare å ta vare på 2 unger og meg selv og forholde da?? Vært fint med noen gode perpektive råd... det trenger jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142040601-s%C3%A5-usikker-og-lei-meg-at-jeg-ikke-klarer-%C3%A5-dra-p%C3%A5-jobb/
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Del Skrevet 30. juni 2010 Hvis du er usikker på om du vil ha dette barnet pga økonomi så vil du nok ikke ha dette barnet.. Dere trenger sikkert ikke kjøpen ny bil, kjøp en gammel en... Jeg hadde droppet bilen og beholt miraklet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142040601-s%C3%A5-usikker-og-lei-meg-at-jeg-ikke-klarer-%C3%A5-dra-p%C3%A5-jobb/#findComment-142041061
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Del Skrevet 30. juni 2010 Huff jeg vet hvordan du har det. Fikk en sønn i april 09 og ble gravid igjen i mai. Grunnet økonomi og omstendigheter, pluss at jeg begynner på høyskolen til høsten bestemte jeg meg denne gang for å ta abort, 7 uker på vei. Fikk hjemmeabort, og i dag skjedde det. Sitter igjen med litt blandete følelser egentlig, men jeg er fortsatt sikker på at dette var det riktige for meg denne gang. Man kan jo ikke gå rundt å tenke at, dette kunne faktisk blitt et barn...Jeg tror det er meningen at de barna man får er de barna det er meningen at man skal få.....Men selvfølgelig synes jeg det var en vemmelig og grusom tanke at jeg noengang skulle gjennomføre en abort. Så du må tenke deg godt igjennom:D:D Ditt valg er det eneste riktige!! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142040601-s%C3%A5-usikker-og-lei-meg-at-jeg-ikke-klarer-%C3%A5-dra-p%C3%A5-jobb/#findComment-142044249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå