Gå til innhold

Gruer meg til jobb i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vært sykemeldt så og si fra jeg testet positivt og frem til nå. Har bare en 50% stilling, så jeg får jo kjempedårlig samvittighet. Men jeg tenker at jeg må passe på kroppen og høre på signalene den sender meg. Har jo også en datter jeg må ta meg av i tillegg til lille Laban i magen.

Var hos legen forrige uke, og ble enig med henne om at jeg kunne prøve 50% sykemelding en periode fremover. Nå angrer jeg litt på det. Jobber i butikk, noe som betyr at jeg så og si står hele dagen (7timer). Ryggen min klarer å stå i ca 10 min.. Gruer meg skikkelig. Håper selvfølgelig det går fint ettersom jeg får fnatt av å bare gå hjemme. Treffer jo ikke mennesker annet enn de som er på TV, men de er jo bare todimensjonale, hehe..

Tenker også at jeg burde holde ut ettersom det nå bare er 1 gang i uka jeg skal jobbe. Men så tenker jeg jo på jenta mi. Skal en dag på jobben gjøre at jeg må ligge rett ut i 2 dager? Nå tar jeg sorgene litt på forskudd her merker jeg..

Ganske sikker på at det er bedre for meg å jobbe halv dag de to dagene jeg skulle vært på jobb, men skjønner jo at det ikke lønner seg for de andre. Skal likevel lufte det for sjefene tenkte jeg..

Off, ble litt klagete dette her men.. Andre som meg her? Wish me luck i dag!

Mvh Lundie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presser du deg selv for langt så vil det bare ende med at sjefene dine uansett må skaffe en for å erstatte deg helt...så ville snakket med dem ihvertfall og lagt frem situasjonen og hvordan formen din er på en saklig måte (ikke for mye føling, har erfaring med at sjefer sjeldent tar hensyn til følelsesutbrudd, de har mer respekt for saklighet dessverre...).

Synes to dager med halv dag høres mer fornuftig ut enn en hel dag med å stå i 7 timer...jobber selv i butikk og nesten bare alene, så vet godt hva du mener, selv om jeg har sluppet unna ryggproblemer så langt *bank i bordet*. Lykke til! Spent på hva løsningen blir!

Skrevet

Takk for svar! Nå har hovedsjefen (som er mann) ferie, så jeg skal avtale de neste dagene med de to nestsjefene (som er damer).. Håper de skjønner situasjonen min, ettersom de har vært gravide før selv.. :)

Kan oppdatere når jeg kommer hjem i kveld jeg :)

Skrevet

Jobber i butikk selv,og da jeg begynte med 50% sykemelding jobbet jeg halve dager. Sa fra at det var de lange dagene som tok knekken på meg, og at hvis jeg skulle jobbe hele dager i stedet var jeg redd for at jeg skulle bli fullt sykemeldt.

Arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge jobben for deg.

Skrevet

Da er jeg hjemme fra jobb etter en laaaang dag! Er så sliten nå at jeg ikke vet om jeg kommer meg opp av sofaen for å legge meg i senga. Tok meg en del pauser på jobb, og kom meg gjennom dagen, men det får jeg nok svi for i morra.. Jeg fikk heldigvis delt opp neste uke, så jeg jobber to halve dager istedenfor en hel! :)

Skrevet

Så bra at du kom deg gjennom dagen (på et vis) og supert at du fikk delt opp neste uke. Det vil nok kjennes mye bedre :)

Sikkert greit å treffe folk igjen også...en kan jo bli tussete av for mye tv-titting :) hehe. Var selv 100%sm de første 8 ukene med beskjed om fullstendig hvile og ro....så I know... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...