Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eggløsningssprøten er bare en del av hele oppleget når man tar IVF. Først nedregulering med nesespray, deretter eggmodningssprøyter og derretter 1-2 dager før uttak eggløsningssprøyte. (Slik var det i hvert fall hos meg) Det finnes mer informasjon om hele prosessen for eksampel på websider til fertilitetsklinikker. Lykke til med informasjonsprosessen.

Trenger ikke vær IVF, noen får det også sammen med pergo eller puregon.. Med det assisteres av leger på sykehuset med ultralyd, dette for at når det har modnes en folikkel (eggpose) til ca 14-19 mm, så settes eggløsningssprøyten, da kommer eggløsingen etter 36 timer..

Ok hørtes litt komplisert ut, men er det sånn at jeg kan dra rett etter mens til sykehuset og få denne sprøyten satt inn? så etter 36 timer får jeg eggløsning?

Får krysse fingrene på at pergotime fungerer på meg.

Tusen takk for alle svar:)

Annonse

Rett etter mens er nok ikke foliklene nok utviklet til å sette el-sprøyte. Inge vits i å sette sprøyte hvis ingen folikler er store nok. Du må til ul når det nærmer seg el for å se hvordan det da ser ut. Da vil det vurderes om du er klar for å sette sprøyten, eller om du bør vente litt. Sprøyten setter du selv hjemme. Må bare få resept ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...