Gå til innhold

Hurra....Våkna av at jeg måtte tisse i natt og jammen meg kjente jeg spark utenpå magen for første gang...

Anbefalte innlegg

Eller drømte jeg...Hehe. Nei...Jeg våkna kl 5 at jeg måtte tisse. Og da jeg la meg igjen i senga, så kjente jeg lillejenta sparke eller hva hun gjorde. Kjente det utenpå magen og midt på. Men det var bare litt også har det ikke vært mer...23+3 I dag og har jo kjent bare bobler innimellom. Første gangen jeg kjente det utenpå. Kanskje hun lå akkurat fint til at hun klarte å sparke gjennom morkaka somm er foran. Hehe.

Men det var en deilig følelse å kjenne dette for første gang, siden dette tar så tid med å kjenne for meg.

Fortsetter under...

Gratulerer! Så koselig! Regner med jeg må vente noen uker før jeg kjenner det jeg også...Kjenner endel innvendig på kveldene nå faktisk, alltid på samme tid og når jeg er i horisontalen på sofaen ;)

Så artig da, dette har du nok venta lenge på :)

Det er nok den lille i magen som har vekt deg med å presse mot blæra og i tillegg hilse litt på mamman sin. ;) Jeg har det bestandig sånn at han lillebror presser mot blære, men når jeg da kommer meg på do så er det bare noen dråper der. Jeg kjenner masse liv hver dag, men jeg har morkaka på baksiden.

Du kommer nok kjenne mye etterhvert :)

Gulljenta &mamma: Han lillebror i magen er svært så aktiv når jeg sitter med datan på fanget, da er det nesten som om han vil være med å se ;) Men hvis jeg ligger å føler etter så ligger han stille.

Ja det var helt utrolig. Jeg trudde jeg drømte...Men har bare opplevd at jeg kjente dette utenpå magen en gang som var i natt. Så jeg får bare være tolmodig...Har ikke kjent så mye disse dagene. Skal heldigvis på ny Ultralyd til mandag:)

Er det ordinær UL du skal på mandag?

Jeg har ikke selv kjent noe utenpå magen, men det kommer nok etterhvert. Det jeg kjenner hver dag er at han rører på seg veldig mye og presser blæra mi :)

Nei det er ikke den ordinære Ultralyden jeg skal på til mandag. Det har jeg hatt. Men da fikk jeg ingen bilder pga det var så dårlig å se av den lille pga morkaka foran osv. Så til mandag er det hos privat, men jeg betaler ingenting. Også blir jeg tett fulgt opp på sykehuset pga svangerskapdiabets og hadde et komplisert svangerskap sist. Så jeg får flere ultralyd for å sjekke veksten pga sv.diabetesen.

Hvor langt er du på vei nå Miessi??? Så bra at du merker at han rører mye på seg. Det merker ikke jeg. Kun bobler innimellom og utenpå magen en gang i natt.

Annonse

Okei, det er jo bra med flere kontroll også. Men håper jo at alt går bra med dere :)

Jeg er kommet til 21+3. Har vært veldig heldig, har begynt å kjenne liv allerede i uke 18. :)

Takk Sunshinebaby70.

Ja dette har jeg venta lenge på:=) Om noen uker nå, så vil jeg nok kjenne enda mer.(Var jo ei gravid på legekontoret sist som sa at hun ikke kjente ordentlig spark før i uke 28 pga morkaka foran.) Tenk som tiden har gått fort. Glemmer ikke da vi var bare kort på vei og var supernervøse for at det kunne gå galt. Og nå har vi kommet så langt som vi er nå:=) Det er godt.

Nå gleder jeg meg til Ultralyden til mandag. Blir godt å se lillesnuppa ha vokst enda mer. (Håper den legen kan bekrefte om det er ei jente hun også) Slik at jeg vet det mer sikkert. Da skal Thea-jenta mi og min mamma være med å få se den lille på skjermen:=) Det blir en opplevelse for dem også.

Klem

Gratulerer så masse. Har gått og håpet på dette på dine vegne en stund jeg også ;-))) Nå blir det garantert bare mer og mer spark framover, og mer og mer morro ;-)

Her er det ganske livat til tider, men jeg tror generelt det er en ganske rolig og bedagelig baby akkurat som jeg tenkte da jeg gikk med storesøsteren (og det stemte). Kjenner liv mange ganger hver dag, litt opp og ned selvfølgelig, men allikevel har jeg følelsen av en rolig baby. Er 26+5 i dag ;-)

Har bestilt meg 3D UL den 20 juli. Da er jeg i uke 30, men det var umulig å få før, pga bl.a ferien vår.

Skal du ta 3D UL da?

Hei cat, mini og mikro:=)

Ja tenk at du snart er over i 3.trimister nå:=) Ja nå går det jammen meg fort. Jeg er 3 uker bak deg. Jeg trur også jeg har veldig rolig baby i magen. Jeg husker at da jeg gikk gravid med dattera mi, så var hun ei rolig baby i magen. Sparket og sånn såklart, men ikke sånn turbo i magen. Hehe. Jeg kjenner mest den lille når jeg legger meg om kvelden og slapper av.

Så morro at du skal ta 3D UL da. Jeg står over det jeg. Siden jeg får mange Ultralyder på sykehuset framover pga denne sv.diabetesen og må følges ekstra opp. Men såklart, man ser jo på en annen måte med 3D. Men det koster jo også en del, selv om det er verdt det, men jeg må tenke økonomisk også. Siden jeg er alene. Også tenkte jeg at siden jeg får flere Ultralyder framover, så dropper jeg 3D.

Hvordan er formen din?? Jeg er i bra form nå:) Heldigvis. Men blir fortere sliten da. Men det er jo ikke så rart. Hehe. Håper ikke bekkenplagene blir værre, for det er ganske så bra nå. Passer på å gå små skritt og ikke for langt om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...