Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har fortsatt 6-7kilo igjen til jeg er nede i "matchvekt", dvs det jeg veide før jeg ble gravid sist, og til den vekta jeg føler meg vel i selv. La på meg 25 kilo da jeg gikk gravid med Vesla og de siste 10 kiloene har vært knallharde å få av. Nå slutta jeg på pilla på søndag og hadde ganske lange sykluser sist, så kan ta en stund før jeg får el. Men det er ikke noe som taler imot å slanke seg mens man prøver, så lenge man slutter når/hvis man får en positiv test? Flere som slanker seg litt for tida?
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Vil tru det ikkje gjer noko serler skade nei. Er sjølv på veg ned i vekt, med mål om ein sunnare kvardag (og vil i tillegg bli kvitt litt unødig). Har kun 2,5kg igjen, men det er då ei form for slanking ja. Sjølv håpar eg å nå vekta eg har satt som mål, før neste IKM, noko eg trur eg muleg. På den måten er eg ferdig til ein ev. graviditet blir registrert:) Trur det er heilt forsvarleg, om ein stoppar når ein blir gravid. Er jo dei som driv å slankar seg som blir uplanlagt gravide og, ungane der er jo friske:) Det som er galskap derimot er å begynne å slanke seg FORDI dei er gravide...var borti ei som gjor det ein gong. Ho slutta fort med det då eg fortalte om avfallsstoffa som ligg lagra i kroppen. Når ungen var ute og amminga over begynte ho på igjen:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 Ja, når man er gravid skal man jo ikke slanke seg, men det er jo ganske mange som går ned i vekt pga kvalmen osv. Jeg var nesten ikke kvalm i det hele tatt sist gang, men hadde heftig bekkenløsning og stor sjokoladesug, det sier seg selv at det er en dårlig kombinasjon
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Hihi, vil tru det kanskje ikkje var beste kombinasjonen nei;) Sjølv hadde eg ikkje bekkenløsning, men sjokoladesuget var der..og ENDÅ verre når eg amma:P Men endte opp på 1kg meir enn før eg vart gravid (startvekta var litt høgare enn ønskeleg). Så skal ikkje klage:)
vilhamangebarn<3 Skrevet 10. juli 2010 #5 Skrevet 10. juli 2010 Jeg prøver å slanke meg.. Plutselig hadde jeg lyserosa blod på papiret i noen dager og hadde sex et par dager etter, og så lurte jeg på hva det var med kroppen min så jeg tok jeg en el-test og den var positiv Slanker meg ikke direkte nå, men spiser da sunt (det samme som jeg spiste FØR jeg fant ut at jeg var fruktbar.) Du kan fint slanke deg i prøvetiden, så lenge du ikke slanker deg ETTER el og har funnet ut at du er gravid Nå venter jeg spent på å se om det klaffet for meg.. Har aldri hatt spotting før el, noe som vil si at man er ekstra fruktbar ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå