Gå til innhold

Slanking og prøving samtidig, det er vel ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt 6-7kilo igjen til jeg er nede i "matchvekt", dvs det jeg veide før jeg ble gravid sist, og til den vekta jeg føler meg vel i selv. La på meg 25 kilo da jeg gikk gravid med Vesla og de siste 10 kiloene har vært knallharde å få av.

Nå slutta jeg på pilla på søndag og hadde ganske lange sykluser sist, så kan ta en stund før jeg får el.

Men det er ikke noe som taler imot å slanke seg mens man prøver, så lenge man slutter når/hvis man får en positiv test?

Flere som slanker seg litt for tida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tru det ikkje gjer noko serler skade nei. Er sjølv på veg ned i vekt, med mål om ein sunnare kvardag (og vil i tillegg bli kvitt litt unødig). Har kun 2,5kg igjen, men det er då ei form for slanking ja.

Sjølv håpar eg å nå vekta eg har satt som mål, før neste IKM, noko eg trur eg muleg. På den måten er eg ferdig til ein ev. graviditet blir registrert:)

Trur det er heilt forsvarleg, om ein stoppar når ein blir gravid. Er jo dei som driv å slankar seg som blir uplanlagt gravide og, ungane der er jo friske:)

Det som er galskap derimot er å begynne å slanke seg FORDI dei er gravide...var borti ei som gjor det ein gong. Ho slutta fort med det då eg fortalte om avfallsstoffa som ligg lagra i kroppen. Når ungen var ute og amminga over begynte ho på igjen:)

Skrevet

Ja, når man er gravid skal man jo ikke slanke seg, men det er jo ganske mange som går ned i vekt pga kvalmen osv. Jeg var nesten ikke kvalm i det hele tatt sist gang, men hadde heftig bekkenløsning og stor sjokoladesug, det sier seg selv at det er en dårlig kombinasjon ;)

Skrevet

Hihi, vil tru det kanskje ikkje var beste kombinasjonen nei;)

Sjølv hadde eg ikkje bekkenløsning, men sjokoladesuget var der..og ENDÅ verre når eg amma:P Men endte opp på 1kg meir enn før eg vart gravid (startvekta var litt høgare enn ønskeleg). Så skal ikkje klage:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg prøver å slanke meg.. Plutselig hadde jeg lyserosa blod på papiret i noen dager og hadde sex et par dager etter, og så lurte jeg på hva det var med kroppen min så jeg tok jeg en el-test og den var positiv :D

Slanker meg ikke direkte nå, men spiser da sunt (det samme som jeg spiste FØR jeg fant ut at jeg var fruktbar.)

Du kan fint slanke deg i prøvetiden, så lenge du ikke slanker deg ETTER el og har funnet ut at du er gravid :)

Nå venter jeg spent på å se om det klaffet for meg.. Har aldri hatt spotting før el, noe som vil si at man er ekstra fruktbar ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...