Gå til innhold

17 mnd sove borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil! Besteforeldrene har så lyst å ha barnebarna alene ca ei uke denne sommeren. Eldstedattera er snart 3 år så det tror jeg ikke blir noe problem, men hva tenker dere om å la et 17 mnd gammelt barn være borte fra mamma og pappa så lenge??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker at det kommer helt an på hvor godt barnet kjenner besteforeldrene, og hvor ofte det har vært borte fra dere tidligere.

Med min jente på 18 mnd tror jeg det skulle gått bra.

Men verre for meg!

Skrevet

Har dere noen mulighet for å la 3 åringen være der en uke og h*n på 17 mnd bare noen dager. Min yngste er nå 21 mnd og det hadde ikke vært aktuelt for henne, en natt borte er mer enn nok for den kroppen. Da de andre to var den alderen, var overnatting borte en helg ikke noe problem, men har ikke prøvd en hel uke, så det skal jeg vel egentlig ikke uttale meg så veldig mye om.

Skrevet

Nå er jeg ganske langt fra hysterisk på dette området. Første gangen jeg var borte fra henne var hun 6 mnd, var borte i 4 netter og det gikk helt fint (jeg hadde allerede da lite melk så hun fikk erstattning)

Når hun var 11 mnd var hun borte 5 dager og denne sommeren (22 mnd) så skal hun en hel uke bort med beseforeldre på ferie. De stor koser seg og har det veldig bra alle sammen.

Jeg liker ikke og sende henne bort savner henne masse selfølgelig, men det er nok mye værre for mammaen enn det er for barnet. Ogsåp tenker jeg litt... hva om det ikke fungerer da?? jo da kan mammaen sette seg i bilen og komme og hente henne... blir jo litt og kjøre men ikke all verdens problem :)

I tilegg så har hun jo søstra si der så jeg tror ikke det er noe problem for de fleste barn... men barn er forskjellige og du kjenner ditt best :)

Skrevet

Jeg kunne fint latt min 15 måneder gamle gutt sove borte nå, men ikke i en hel uke. To netter hadde vært maks for meg foreløpig.

(Han har ennå ikke overnattet borte, men det skyldes litt at det er vanskelig å få besteforeldre til å ville ha både ham og storesøsteren. Så det ender med at storesøster sover borte av og til)

Skrevet

Det kommer kanskje an på barnet, men jeg synes folk er litt for hysteriske på det der med overnatting og sånt. Min gutt er 13 måneder og han elsker å være sammen med besteforeldre, og en uke trur jeg ikke hadde vært noe problem. Selv var jeg hos mine bestforeldre masse om sommeren fra jeg var bitteliten og jeg elsket det.

Skrevet

Med tanke på at vi ikke begynner med overnatting for de små før de er 17-18mnd gamle, og da starter med en natt så ville en uke vært helt uaktuelt.

Og siden det nå sikkert kommer noen kommentarer på at det er sent og at vi skaper utrygge barn ved å frarøve de kontakt med andre omsorgspersoner, så kan jeg fortelle at vi er mye på besøk ellers og overnatter. Men da med en av oss foreldre. I tilegg er de meget trygge barn, så når vi først har overnatting uten foreldre så har vi hatt overnattinger uten det minste gråt. Bare lek og moro.

Barnet på nesten 5 år har hatt en overnatting på 3 netter i strekk og det er den lengste vi har hatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...