Gå til innhold

For lite progesteron??

Anbefalte innlegg

Jeg tror og mener at jeg har for lite progesteron i kroppen til at jeg kan bære frem et barn... Selvsagt kan det være andre ting også, men iallfall så målte jeg progesteron dag 7 etter el (og etter ins) den viste da 24,9 som er veldig lite. Så før neste forsøk vil jeg prøve tilførsel av progesteron for å se om det kan hjelpe. Men hvordan går jeg frem?? Noen som har gått på progesteron utenom ivf og utenom pergotime før?? Og når skal en begynne?? Og ikke minst hva skal en bruke?? Har lest bøttevis av forskjellige preparater og er så mange som mener at det de har brukt er best, men når mange har blitt gravid med forskjellig preparat blir jeg veldig usikker på hva som er bedre enn andre og også litt på om det er noe som er veldig bra, men kanskje billigere enn et annet... Trenger jo søren meg snart høyskoleutdannelse i graviditet her føler jeg... Hehe!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142039681-for-lite-progesteron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvilken klinikk du bruker, men på CFC er det stort sett ikke noe problem å få Utrogestan. (Piller om settes i skjeden 3 ganger om dagen)

I Norge er det vel hovedsaklig Crinone som brukes, må fåes på resept hos legen (krem som settes 2 ganger om dagen)

Om legen din i norge ikke vil gi deg dette kan du sikkert få kjøpt mer i Køben.

Du starter med tilskuddet på kvelden etter inseminasjonen.

Ps: På CFC må medisiner betales kontant

Takker og bukker!

Fikk svar fra Svend at han mente jeg hadde nok progesteron... Men tror jeg skal trumfe igjennom å få en eller annen form for tilskudd likevel... Hadde jeg hatt nok av alt jeg skulle burde jeg jo vært gravid allerede...

Det er ikke bare å ha hormonene på plass og så tro at det bare er å bli gravid! Mange har ingen mangler men har fått diagnose ufrivillig barnløshet. Alt er i orden, men ingen finner ut hvorfor de ikke blir gravide. I tillegg er ikke alle egg befruktningsdyktige. Så du må ikke tro at det MÅ være noe som feiler deg siden du ikke blir gravid på første eller andre forsøk. Man har ikke så mange prosent sjanse for å bli gravid pr forsøk.

Det skal vel noe til for at du får utrogestan hvis Svend mener du har nok. Har kun brukt det i forbindelse med IVF. Har da startet på kvelden samme dag som innsett og det skal tas til testdato. 2 piller 3 ganger daglig. Så det blir 750 d.kr for 3 esker.

Annonse

Jeg må si meg litt enig med Håpefull38. To ins er ikke mye. Jeg begynte ikke på Pergotime før forsøk nr 5, og progesterontilskudd på forsøk nr 7

Husk at snittet ligger på 3,7 forsøk.. Kanskje lurt å puste litt med magen. :)

Jada, vet helt klart at 2 forsøk ikke er masse i det hele tatt. Ønsker bare å gjøre forsøkene best mulig. Jeg har jo foreløpig kun prøvd homeopatmed fordi jeg ikke egentlig ønsker å bruke medisiner (bruker sjelden til aldri paraset engang...) så egentlig er det veldig stort av meg å ville gå til det skrittet å bruke med... Er bare så redd for at jeg skal kaste penger bort på en masse forsøk og så til slutt prøve medisiner for da å lykkes... er det som er problemet... Har ikke egentlig litt råd til dette her med ønsker det så sterkt at jeg heller skorter på andre ting for å klare meg!

Trodde ikke progesteron hadde noen avgjørende utslag på om du BLIR gravid, men heller om du FORBLIR det... Fikk selv progesteronstøtte etter 3 SA - og da i forbindelse med IVF, fordi det er mistanke om at det gule legemet ikke fikser jobben selv hos meg...Men har også gått på et arsenal av andre tilskudd og medisiner - så dyrt - det blir det!

Men - som mange nevner her er det så utrolig mye som skal klaffe for å lykkes. Ikke bare å inseminere og dermed tro det vil sitte...dessverre!

Jeg gikk forøvrig på Crinone ved 4. graviditet, men da denne graviditeten også endte med MA fikk jeg den mye sterkere Cyclogest nå sist.

Men - om det var Cyclogesten som gjorde utslaget - eller homeopatmedisinene (sabina og urtica urens) - de blodfortynnende sprøytene (Klexane) - babyklisteret (berberis fructus vulgaris D4) - den ukentlige akupunkturen - sprøytene med immunnedsettende binyrebarkhormon/kortison (Depo Medrol) - eller bare ren flaks...det vites jo ikke!

Hvis du bare har hatt to forsøk så synes jeg nok du skal lytte til legen enn så lenge - han har tross alt den høyskoleutdanningen i graviditet ;-)

Ønsker deg masse lykke til!!!

Jada, dere har sikkert helt rett. Er bare litt bekymret siden gyn jeg gikk til før jeg dro første gang til køben påstod at jeg hadde begynnende svikt og sikkert ikke kunne få barn. Ville jeg skulle begynne på pergo m en gang for å se om det var noe vits... I køben har de derimot ikke sagt noe om noe med til meg, så derfor jeg blir litt forvirret... Aner jo egentlig ikke om kroppen min funker i det hele tatt siden jeg jo ikke har barn fra før...

Jesus....! Ja - hvis en gynekolog har hatt en slik uttalelse skjønner jeg jo at du er betenkt. Synes du skal spørre igjen jeg da - det skader jo ikke å gå på progesteron :) Det bare koster litt ekstra...

Og hvis 20 - 100 er normalen - så ligger du jo uansett i det nedre skiktet. Kanskje denne gynekologen kan skrive det ut for deg om du spør - hvis legen i Dk ikke vil...? For min del var det legene i Dk som rekvirerte Depo Medrol, noe min egen gynekolog var imot...mens han ga meg Klexane - noe de i Danmark ikke var sikre på at jeg trengte...så du finner alltids en løsning :) Stå på!!!

Annonse

Første gangen jeg sku til inseminasjon var jeg veldig usikker på om det var noe vits så jeg dro ned til CFC egentlig kun for ul, men Lindenberg sa det var perfekt så dermed ble det ins dagen etter! Så sånn sett går jeg ut fra at han mener kroppen min fungerer! Syns det går så innmari fort der nede at jeg ikke får spurt om noen ting. Tenkte å få time hos privat gyn nå får neste forsøk siden jeg ikke drar før neste syklus igjen. Er forferdelig vanskelig dette her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...