Gå til innhold

Sitter og funderer på hvilken bløtkake jeg skal lage til gutten min blir 1 år jeg:)).Hvilken fyll hadde dere villet hatt inni kaka??

Anbefalte innlegg

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Litt tidlig kansje,han blir ikke 1 år før i september da,hehe...Men den må jo prøves først siden jeg ikke har laget så mange bløtkaker før.Har jo laget noen da,men er ikke så flink synes jeg(andre liker dem da men..).Jeg synes de blir for kjedelige.

Men hva kan man putte inni en bløtkake som en 1 åring skal få smake på?

Hadde dere tørt å hatt inni ELLER oppå kaken friske jordbær?? Jeg vet man kan spise jordbær fra ungene fyller 1 år da..Men er det egentlig litt tidlig? Hva mener dere?

Mine unger har vært over 1 år når det er sommer den tida da..Den første var 14 mnd,den andre,13 mnd da..og den 3 var 19 mnd! Sommeren før var hun for liten,bare 7 mnd..

omtrent uerfaren jeg.har ikke laget så mange bløtkaker som sagt..

Skrevet

Jordbær kan de spise fra lenge før de er ett år (fra 6 mnd). Kan fint ha jordbær i bløtkaken. Selv hadde vi bringebærmousse som fyll. :-)

Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥
Skrevet

Man skal jo helst vente med jordbær til de er 1 år da pga allergifaren..

Bringebærmousse,hva er det egentlig?? Rørt bringebær?? Jeg tenker sjokolademousse jeg..Kan ikke se for meg bringebærmousse`,hehe..

Gjest datatyven
Skrevet

Hvor står det at en ikke kan gi dem jordbær? Jenta mi var halvt år sin første sommer og klart hun fikk jordbær :-)

Jeg selv er svak for bringebærkrem, nam nam! Liker sånne bløtekaker med masse krem og bær, særlig sånne kaker som er sprutet krem på med en sånn pose med tut, på sidene og fullt av små topper på toppen, med masse bær, og et fint lys i midten. Sikkert fordi de har bilde av meg på min et års dag med en sånn kake og krem på fingeren :-p

Skrevet

Har man ingen allergier i familien trenger man jo ikke tenke så mye på det. Hvis du ser på glassmaten i butikkene begynner de med jordbær i fruktmosen rundt 6 mnd, og da regner jeg med det er trygt ellers ville produsentene fått høre det.

Skrevet

Kjør på med jordbær både til bursdag og nå i sommer. Det er ingen fare forbundet med det. Det er bedre med tidlig eksponering og gradvis innføring enn å vente med visse matvarer. Det var før i tida:) Samme med at man skal være forsiktig med visse matvarer mens man ammer. Det er fysisk umulig at mat fra tarmene diffunderer over i melk. Ingen sammenheng mellom mat mor spiser og magevondt hos baby f.eks.

Skrevet

Her pleier det å gå i vaniljekrem+bringebærsyltetøy evt rørte bringebær inni kaka og pynte m bringebær oppå. En uslåelig smakskombinasjon som vi alltid får masse skryt for :)

Skrevet

Små barn liker ikke så godt syrlige ting som bringebær og jordbær i kaker ;)

Vaniljekrem i et lag og fløtekrem med biter av en melkesjokolade ville jeg gått for.... eller kanskje en mousse men da en søt type som jordbær, banan eller aprikos;)

Dessuten ville jeg laget vanlig sukkerbrød pluss et med kakao i og så hatt ett og ett lag av hver "farge". Ser stiligere ut og gir en deilig smak:)

Skrevet

Barna her liker krem og jordbær. Jordbær/banan er også godt!

Jeg elsker denne blandingen: Krem, jordbær, kiwi, fersken og mango :)

Skrevet

Det er ihvertfall en sikker hit i barnebursdagene våre, gulesider- så ungene vi kjenner liker det godt :)

Saken er at når man rører bringebær m litt sukker og blander det med vaniljekrem så balanseres smaken og blir ikke så syrlig. Har en god dose vaniljekrem da.

Skrevet

Enkel og grei kake:

En stk sukkerbunn. Deles i tre lag. De to "Mellomrommene" fylles med jordbærsyltetøy (gjerne hjemmelaget) og banan i skiver også har man vaniljekrem oppå, legger på lag to og gjentar prosedyre og legger på "Lokket"...

Krem på toppen og pynt med jordbær, om det ikke er sesong, ha på favorittsnopet til bursdagsbarnet, eller bare riv over kokesjokolade..Enkelt og noe ALLE liker :o)

Skrevet

`Norges enkleste oppskrift på en kake som garantert faller i smak.

kjøp: 3-delt bunn, bringebærsyltetøy, banan, ferdig marsipanlokk og krem

I lagene fyller du bringebærsyltetøy og knust banan (husk å dynke bunnen med litt melk først)

Pisk krem og legg et tynt lag så du får sklidd på plass marsipanlokket.

Pynt etter ønske - sjokoladefigurer er stas.

Vips! Du har kake!

Skrevet

jeg er selv allergisk mot jordbær så vi er obs på småen så vi utsetter ting jeg å pappan ikke tåler..

kake jeg pleier ha vanilje krem inni noe de aller fleste liker.

ellers lager jeg halve med jordbær/bringebær å halve med vanilje

vi liker bare masipan kake ikke bløtkake... men husk å dynke bunnen med melk/juice/frukt saft evt..

svigermor lager annanas bløtkake å bløter bunnen med den saften...

men ops på marsipan til barn antar de er pga mandlene..

men hær er bursdagskake til barn i sjokolade å nå del 1 av 4 bursdager ble de tog i barne bursdagen av barnas beste :D kjempe hit :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...