eplepeple Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Hjelpes! Hun våkner alt fra 04 - 05. Det er helt sinnsykt. Vi foreldrene er helt utslitt. Og når hun våkner så hyler hun. Nekter å sove mer. Noen ganger får hun flaske og sovner igjen. Men da er jo vi voksne våkne da.......huff......noen med erfaringer/råd? Hun er 13 mnd. Hun har også flere "oppvåkninger" jver kveld/natt med hyling. Men da sovner hun jo igjen.
CMH Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Hehe, ville bare si at jeg føler med dere Turbotrollet her er våken 05.30, klar for å bygge duplo med engang hun kommer ut av senga.
imami Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Haha, kjent problem! Vi har det akkurat på samme måte som CMH, hun er nå 16-17 mnd. Vi overlever ved å stå opp annenhver dag. Den som skal stå opp med henne har også nattevakt, dvs tar seg av eventuelle nattlige oppvåkninger. Den andre har ørepropper i :-) Tidligere hadde vi også problemer med at hun våknet, reiste seg opp i senga og hylte flere ganger hver natt. Da måtte vi inn og legge henne ned igjen, og så sovnet hun. Vi hadde egentlig samme problem ved legging også, måtte inn mange ganger før hun sovnet. Etter at vi kjørte en "hard linje" for å få orden på leggingen ble det faktisk slutt på de nattlige oppvåkningene også. Det er noe med at de må lære seg at de kan være alene i senga og legge seg til å sove helt på egen hånd. Men det er nok veldig vanlig at de våkner tidlig, det kan vare lenge... Lykke til!
Månestråle75 Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Her er det morgen mellom 05 og 06. Stort sett nærmere 05 enn 06.. Jenta mi er 15 måneder, og har stort sett alltid hatt tidlige morgener. I noen perioder sover hun helt til 0630, men det er veldig sjeldent (dessverre). Har bare innfunnet meg med at slik er det bare her i huset. Og jeg legger meg senest 2230 for å kunne ha ork til å stå op tidlig dagen etterpå.. Hadde vært sinnsykt deilig å kunne sove til man våknet av seg selv, men det kommer vel med tiden det også..
74skytte Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Jeg skulle til å skrive det samme. Begynner å blir frustrert. Han har nå våknet 4.30 de siste morgenene. Hadde en periode hvor han sov til nesten kl 6, og det var jo utrolig selv om det er tidlig og. Så mellom 4.30-6.00 er helt vanlig. Skulle rope om hjelp her, men det høres ut som om det er flere som sliter med det samme her. Hvis noen får noen gode råd, så vær så snill å lag en tråd på det her, så vi kan få litt tips alle sammen. ;-) Han er forresten 16 mnd.
eplepeple Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2010 Åååå jeg føler med dere alle! Skjønner at dette er et utbrdt "problem". Synes bare det er kjedelig at jeg må legge meg kl. 22 for å holde ut. Kan aldri sitte oppe i helgene sammen her hjemme for en av oss skal opp tidlig. Vi bytter på der det er mulig, men som regel skal vi på jobben. Vi har også utfordringer om natten. Slik som skrevet tidligere her. Hun hyler flere ganger i løpet av natten og roer seg ikke før vi ser til henne. Før kunne hun pludre og kose seg i sengen når hun våknet. Det gjør hun ikke lenger. Føler at hun er redd og utrygg...... Slitsomt for henne og slitsomt for oss. Skjønner at dette er noe mange opplever og at man ikke kan gjøre så mye med det. Annet enn å endre innstilling he he he he )))) Lykke til alle her )
imami Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Sove-Karin (www.sovekarin.no) har noen tips og "metoder" i boka si, men jeg har ikke prøvd noen av dem. Hvis noen har/skal prøve dem er jeg interessert i å høre resultatet!
Rødhette <309+<312 Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Hjelpes... 04-05 er jo natta!!:/ har hun alltid vært så tidlig oppe? Jeg hadde absolutt ikke tatt ungen opp av sengen før 06, alt før det er natt. Hvordan sover hun ellers på dagen da?
eplepeple Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. juli 2010 Nei ikke alltid. Men de siste 4 mnd kanskje..... Vi prøver å ikke ta henne opp før 06. Men det blir jo uansett lite søvn på oss når vi må høre på misnøyet hennes. Hun sover en lur på dagen. Vi har prøvd å justere frem og tilbake vedr lur. Vi har prøvd uten lur. men ingenting gjør at hun sover lenger. Så vi får bare vente til det sklir over om ett par år he he he )
Rødhette <309+<312 Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Hun er ikke overtrøtt da, siden hun bare har en lur på dagen når hun våkner såpass tidlig?
passilurken Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 he he, har det samme her i huset, men jeg ser det ikke som noe problem. står selv opp 5 hver morgen for å være på jobb kl 6. man må rett og slett bare legge seg tidligere. siden jeg i tillegg er alenemor har jeg ingen som kan ta nattevåkene, men det går egentlig greit. man venner seg til det meste. min sønn har nettopp lært å soven uten at jeg er i rommet, å det har hjulpet helt vannvittig! dessuten er jeg superstreng med soving på dagen. max 2 t og ikke etter kl 1. da er han trøtt til å sove kl 19. har forstått at jeg har en sønn som sover lite (16mnd straks) men sånn er det bare. trøster meg med at jeg får mer tid med ham når han er våken:):)
eplepeple Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. juli 2010 Nope ikke overtrøtt, Solstrålen Har kuttet en lur pga at hun ikke var trøtt til kvelden. Ikke før 22 og det gidder vi ikke. Senest i seng kl 19. Siden vi må legge oss senest 22 selv så er det godt med 2-3 timer alene uten barn først Jeg har lavt stoffskifte og trenger en helt haug med søvn...noe jeg ikke får. Så det er superviktig å legge seg tidlig Til helgen gifter vi oss og da blir det litt barnefri. Deilig skal det faktisk bli
Rødhette <309+<312 Skrevet 4. juli 2010 #13 Skrevet 4. juli 2010 Noen barn er nok bare morgenfugler :-) Gratulerer som snart nygifte!! :-)
Niva Skrevet 4. juli 2010 #14 Skrevet 4. juli 2010 Min gutt på 13 mnd våkner ogsåtidlig alt mellom 5-630. Han våkner sjelden i løpet av natta da. Han kan ligge å prate en stund. Men kan ikke la han bråke for mye heller siden han har to søstre som ligger og sover .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå