Gjest Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Vi gir ei flaske på ca 200ml med vanlig, oppvarmet melk på sengekanten før vi legger snuppa. Pusser tennene etter flaska såklart. Er det noen fler som gjør det? Er hun rett og slett for stor? Gjør det bare for kosens skyld, både for henne og oss. Spiser hun lite grøt til kvelds, gir vi nan istedet for melk, for at hun skal få i seg litt mat iallefall... Ser liksom ikke helt forskjellen på å gi flaske og å amme når barnet er "så stort"...
Gjest Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Hehe, ops! Jeg mener jo selvfølgelig 16-17 mnd.. Om noen skulle lure;)
trekløveriet <3 Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 min klump på 15,5 mnd får det enda ) Syns det er kos....
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Min lille på 14 mndr får mme på flaske fremdeles (morgen og kveld!) Er vel bare kos det vel? .-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Mi jente på snart 18 mnd får det også om kvelden... hun er veldig glad i den melka si så har ikke helt hjerte enda til og ta den fra henne...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Jenta vår på 2 år får fremdeles en flaske melk før tannpussen. Hun trenger den lille stunden til å roe seg ned før sengetid, men nå er det ikke daglig lenger. Det virker som hun trapper det ned selv.
Collette Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Ja, det gjør vi. Han er 17 mnd og vi kommer til å fortsette med det så lenge han vil. Skjønner ikke hvorfor vi skal ta fra ham den gleden.
hurra1234 Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Hun får flaske både før formiddagslur og før kvelden. Ser ingen problemer med det. Snarer tvert imot.
Nagilimia Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Jepp, på kvelden før tannpuss. Han er 18 mnd. Kommer til å fortsette med det til han ikke vil selv lengre. Fin måte å roe ned for kvelden synes vi Han får vanlig lettmelk for han er i godt hold! Noen bitte få ganger får han velling, hvis han ikke vil ha mat til kvelds i det hele tatt.
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Så utrolig godt å høre at det er fler som oss! Elsker den stunden vi har om kvelden, og hun roer seg helt ned. Med en gang hun ser flaska, spytter hun ut sutten og gaper opp;) Skjønna! Vår får også lettmelk, siden det var det de sa på HS at vi skulle gi.. Da jeg var liten var det H-melk som gjaldt visstnok men...
Songbride ♥Jente-2009♥2011♥ Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Jenta mi på snart 15 mnd får ei flaske ekstra lett (valgte den i stedet for lettmelk da denne har D-vitaminer!) til både frokost og kvelds, og har ikke tenkt å slutte med det enda vi heller:) Nå får ikke hun flaska i senga da, vi gir den i spisestolen sammen med grøten, men hun har alltid vært ei melkejente som har foretrukket melk! Har prøvd flere ganger å gi henne kald melk i kopp, men hun bare ser dumt på meg og spytter det ut:S Målet er vel å snart kutte ut frokost-flaska og gå over til melk i kopp, men hun får ta det i sitt eget tempo:) Hun drikker kaldt vann som tørstedrikk og liker det kjempegodt, så da er jeg ikke bekymret...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2010 #12 Skrevet 9. juli 2010 Ja, her og Men bare om mårran, ho får biola. Blir to år nå.... Så får vel tenke på det snart, men ho er så glad i den
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2010 #13 Skrevet 11. juli 2010 16 mnd får fortsatt flaske på kvelden før leggetid. Denne nytes i fulle drag og er en avslappende og fin avslutning på dagen
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. juli 2010 #14 Skrevet 11. juli 2010 Oi, det var mange som gir flaske. Vi sluttet å gi flaske når jenta vår var 10 mnd vi. Hun fikk drikke mme av glass. Hun blir 16 mnd i slutten av Juli og drikker helt selv av glass nå. Hun får en flaske med vanlig melk om morgenen. Hun har det for travelt til å drikke av glass da. Hun får tutekopp om dagen men drikker alltid av glass til måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå