Gå til innhold

Hvordan er formen??

cmilla80

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 27 nå og ble 100% sykemeldt i går..

Trodde for ett uker siden at jeg skulle holde ut lenger, men i de siste dagene har jeg vokst enormt..Så nå har jeg vondt både foran og bak og oppe og nede.... Hehe.

Er blitt veldig press foran på magen.. Og bekkenet har meldt sin ankomst igjen.

Sammen med vann i bena og knær som sliter ved vekta føler meg rett og slett som en gammel dame:/ puhh..

Og enda har jeg 2,5 mnd til termin.. Hvordan skal dette ende.. Hehe

Til nå har jeg gått opp 12 kg. Jeg føler meg ikke så stor, men skjønner fort at man er blitt større når man prøver vanlige bukser.. Får dem til lårene.. Hehe

Hvordan er det med dere??

Spennende å høre fra andre tvilling gravide:))

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er i uke 30 og merker også at det begynner å bli tungt. Føler det har gått bra fremt til nå, men så plutselig endret det seg. Magen er stein hard hele tiden og ikke minst tung. Så det er ikke bare bare å sove om natten. Føler meg nesten som en hvalross når jeg skal snu meg fra en side til den andre. Må liksom fleske meg over i en fart he he:)

Når det gjelder bekkenet, så har jeg holdt det i sjakk ved å gå jevnlig til kiropraktor. Fikk nemlig bekkenlåsing med førstemann, så tenkte det var best å være tidlig ute med behandling denne gangen. Og det er jeg veldig glad for!!!

Ellers har jeg vel gått opp rundt 12 kg jeg også. Ligger foreløpig på magen som står rett ut:) Skal på sykehuset til fredag, så da er jeg spent på hvordan de ligger og eventuelt hvor store de er. Vet jeg ikke får vite vekt etc, men er spent på å høre om de følger sin vekstkurve.

Klem fra meg

Huff, sitter her etter en natt med feber og store smerter.. Hvem ante at det skulle være så vondt med vann i kroppen? Beina er hovne som elefantføtter og alle ledd verker.. Søvn er vanskelig og særlig med forkjølelse i tillegg.. Har hatt et fint svangerskap til nå, så dette er kanskje "helvetesuka" ;p..

Jeg er i uke 31 og skal til fødselslegen neste uke slik jeg har forstått det.. Her skal de kanskje estimeres og det syns jeg er spennende.. Har også gått opp 11-12 kilo, med hovedvekt på spissmagen som kommer før alt annet ;p noe har også havnet andre steder da buksene ikke passer, men dette slet jeg med allerede etter 8 uker.. Da hadde jeg fått en liten mage og alt var ubehagelig på magen..

Bare klaging på meg denne uka, men kjenner liv hver dag og det gleder meg masse =) Håper på bedre uker og at dette ikke varer helt til fødsel..

Lykke til alle jenter =)

Hei på dere jenter..

Virker som vi har det likt alle sammen..

Men syntes synd på deg som i tillegg har fått forkjøelse..

Sist jeg var forkjølet hadde jeg det så forferdelig.. Får jo ikke ta nesespray!! Og det er jo min redning ellers når jeg er syk..

Uff så føler med deg..

Jeg har funnet ut at sykkelen er fin å ha nå.. Var litt skeptisk til å begynne med, med tanke på den store magen:) men det går faktisk fint selv med bekken løsning.. ( går opp bakker altså;)..)

Og har merket en stoor forbedring på kroppen om natten etter at jeg har syklet litt en dag.. Den første natten sov jeg nesten gjennom hele.. Og bena er heller ikke så hovene!!

Så anbefales:)

Jeg ønsker dere iallefall god bedring, og ha en fin sommer:)

Hei

Jeg er i uke 34 og formen er ganske dårlig. Trøtt hele tiden, klarer ikke å gå tur, stå i kø i en butikk sliter meg fullstendig ut. Magen er kjempe stor, mye større enn da jeg gikk gravid med kun en. Har fått strekkmerker også noe som jeg slapp unna sist. Når jeg skal snu meg om natten må jeg ta tak i magen for å få den med meg over på andre siden :) Lurer på hvordan resten av svangerskapet vil bli...

beklager sytingen, men det måtte bare ut :)

Det må være lov å syte litt når alt er tungt.. Men heldigvis så er det verdt det.. Har blitt kvitt feberen nå og bare litt forkjøla =) Sykkel hadde vært kjempegøy, men jeg detter alltid så det tørr jeg ikke ;p hehe.. Det er noen tøffe uker igjen på de aller fleste av oss, men heldigvis er det sommer og vi trenger ikke så masse søvn som på vinteren.. Jeg har endelig begynt å bli passelig varm etter å ha frøse hele vinteren, men syns veldig synd på dere som sliter i varmen.. Ønsker alle masse lykke til og håper at ventetiden til tvillingprinsene (i mitt tilfelle) går fort (men de får ikke komme lenge før tida!!).. krysser fingrene!!

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg er nå i uke 26, gått opp nesten 15 kg og magen vokser merkbart:) Merker så mye liv fra de begge :) Fantastisk følelse :) - men har også fått masse graviditetsplager. Bekkenløsning blir verre og verre, verker foran og bak, verker og føler meg "spiddet" når jeg sitter, vondt å gå, beina vil liksom ikke fungere eller reagere normalt og låser seg/ vanskelig å komme ut av stillinger med mye smerter og ilinger nedover, en god del vann i bein og lår, kramper og prikking i beina (alltid når jeg har lagt meg og på natten), vond korsrygg, må tisse ofte og har blitt veldig trøtt de siste to ukene. Må hvile kroppen ofte og dupper av/ sover bittelitt 2- 4 ganger gjennom dagen. Dette er verdt å gå gjennom - gleder meg enormt til å få tvillingene, men blir en del sukking, klaging, syting (ville jo helst vært i topp form, klare meg alene og lett-på-tå hehe). Mye hjelp/ støtte av mannen min er jeg avhengig av. Har fått krykker, sklilaken og sittepute av hjelpemiddelsentralen og bruker mye puter under og mellom beina.

Heisann jenter:)

Da er jeg kommet til uke 31.. Er 4 uker siden jeg skrev denne tråden..

Og skal si ting forandrer seg fort.. Sykkel er ikke lenger aktuelt!! Hehe. For magen har vokst seg enorm stor

Er 1m og 20 rundt magen... Dere????

Har gått opp nesten 10 kg siden sist, og det skal sies merkes i knerne.. De knaker når jeg reiser meg og går i trapper. Ups, det kan jo ikke vere bra?

Ellers er formen lik som deres.. Men er så heldig at jeg har mulighet å bare gjøre det jeg vil om dagen. Så jeg sover og duller og maler i det nye huset.

Stresser ikke liksom!

Men gud hvor tregt tiden går... Gleder meg veldig til å møte guttene:)

Har bestemt navn nå, så det blir Dennis og Daniel:)

Så ønsker alle en forsatt fin sommer, og god bedring.. Tenk at det er vert lidelsen og ventingen:)))) vi skal snart bli Tvilling mammar:))

• 2 uker senere...

Hei alle sammen!

Hvordan er formen deres nå?

Nå er det min tur til å klage..... Jeg er 31 uker på vei og formen blir dårligere og dårligere for hver dag som går....

Sover veldig dårlig, har vondt i ryggen og magen, har ekstremt vondt i huden under brystene + rundt navlen.... Har lagt på meg 15kilo - men er heldige, for det vises kun på kjempe-magen min!:-)

Tror jeg hører denne kommentaren nesten daglig: "Å så fin og stor mage - du e vel dagsventede...." :-)

Jaja - nok klaging! E jo egentlig kjempe kjempe glad for at jeg er så heldige som får lov til å bære fram tvillinger!!!!

Og det er 2 aktive jenter der inne - de sparker og sparker så bare det!!!!

En annen ting jeg er kjempe glad for er at jeg ikke har noen problemer med bekkenet!! (det hadde jeg med nr.1)

Max 9uker igjen - tror jeg snart skal begynne å vaske babyklær.... Gleder meg til å begynne med det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...