Gå til innhold

vannavgang over flere dager....

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten rier.... Er ikke så langt på vei at jeg har lyst til å føde, kun kommet til uke 32 og håper og ber om at baby holder seg der inne minst 2 uker til. Men trodde det var vanlig at når vannet gikk så var fødselen i gang.... Har kynnere 3-4 ganger i løpet av dagen, men det gjør ikke vondt, og kommer ikke med jevne mellomrom heller... Får ikke så mange svar her jeg sitter på sykehuset, bare at de ikke stopper noe om riene kommer i gang... Rissikerer jeg å kunne gå å traske på sykehuset i flere uker?? Får antibiotika pga infeksjons faren, men det er det... Er overlatt til meg selv stort sett hele døgnet om jeg ikke ringer på jm eller når de skal ta blodprøver.... Har mast masse, men får bare til svar at legene er veldig travle men de kommer når de har tid... Men den beskjeden har jeg fått siden jeg kom inn her på sykehuset på lørdag og enda har jeg ikke sett snurten til legen... Noen som har vært borti dette selv eller kjenner noen som har og kan dele erfaring??

Vet at å få i uke 32 kan gå veldig bra, men har jo helst lyst til å gå til termin i august....

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette hørtes frustrerende ut. Vet man kan gå mage dager og uker eter vannavgang, men man kan også få rier spontant. Det har jeg fått ved mine to første fødsler, ca 5-10 min etter vanavgang i uke 36 og 37. Jeg går ut ifra at du ikke får vite så mye fordi det er vanskelig for de å gi noen konkrete svar. Jeg går utifra at du får gå så lenge det ikke oppstår en infeksjon eller babyen blir stresset. Nytt fostervann produseres hele tiden, så man kan gå ganske lenge. Om du ikke får noen form for infeksjon får du nok gå til riene starter. Det kan ta timer, dager eller uker. Beklager vagt svar og masse, masse lykke til ! Dette blir en vente-og-se-tålmodighetsprøve. Grusomt når man ikke vet hva som skjer.

God klem!

Skrevet

Ja regnet nesten med jeg bare måtte gå å vente... Gjør det ikke mindre frustrerende, men jubler for hver dag som går og baby fortsatt holder seg der inne :) Så tålmodig er blitt mellomnavnet mitt hehe :)

Blitt satt opp til ul på torsdag, så får forhåpentligvis litt flere svar da :)

Tusen takk for oppmuntring :) God klem til deg og :)

Skrevet

Kjempefrustrende å ikke få skikkelig svar, håper de tar seg tid til å prate med deg snart så du får mer svar. Er nok ikke alt som har et konkret svar da, men ihvertfall slik at du får innblikk i hva de tenker. Ihvertfall er du på rett sted i tilfelle det skulle oppstå nå - riene kommer igang, etc.

Prøv å få slappet godt av, det er bra for både deg og den lille:)

Masse lykke til!!!

Skrevet

Du må KREVE å få snakke skikkelig med en lege som har tid!!!! Si at du ikkje godtar å bli oversett, førr du e bekymra og får ingen info! stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...