Gå til innhold

hva slags nyfødt-bag i emmaljunga-vogn?

Anbefalte innlegg

Synes emmaljunga's vogner ser bra ut, og spesielt city cross ettersom det er en lett vogn. Men jeg lurer på om noen har erfaring eller anbefalinger med hva slags bag som man bør ha til (slik at de kan brukes fra 0-6 mnd)? Valget er mellom city bag (som fungerer som en vanlig "duo"-vogn der man klikker på delen istedefor sportsvogndelen), hardbag som man setter inn i sportsvogndelen (da blir det vel praktisk talt en kombivogn), eller mykbag (men da må man kanskje ha city bag i tillegg?).

Synes city bag ser fint ut, og har fått høre at de fleste velger dette, men synes også det er praktisk med f.eks. hardbag slik at man bare kan løfte bagen ut slik at man kan ta den med hvis man skal bort på besøk og ha med babyen inn, eller bare opp trappene hjemme (bor i 3. etg uten heis... men det blir kanskje for langt og tungt å bære barnet i denne bagen hele veien opp uansett?)

Noen gode råd? :)

Fortsetter under...

Går veldig fort å klikke av city bagen og ta med ut og inn. Synes selv den er litt liten med pose i, men har en venninne som hadde den og voksi classic pose, og det gikk helt fint.

om du velger den eller hardbag, blir hipp som happ... tar bare 1 sekund lengre tid å klikke av hardbagen.

Jeg ville valgt city bag tror jeg, eller hardbag. Synes det virker mye lunere og bedre for babyen enn en mykbag...

Sånn utseendemessig synes jeg citybagen er kjempekul, + at du kan velge et annet mønster enn sportsdelen!

Takk for svar :)

Er city-bagen lett å bære inn med baby selv om det ikke er "håndak" på den? Hvis jeg har skjønt rett så var det håndtak, eller kanskje mer som hanker, på dette tidligere, men at dette er fjernet pga sikkerhet. Kun hardbagen som du setter i sportsvogndelen som har hanker tror jeg. Men jeg aner ikke hvordan det er å bære inn en bag med baby i uansett, med eller uten håndtak, håndtakene er kanskje ikke noe noe særlig å bære i uansett når man skal opp trapper osv, om det da blir litt "vinglete"?

Hei

Jeg har kjøpt Emmaljunga City Cross og har valgt den letteste løsningen å løfte. Quadrolift! Den er kjempelett og tar definitivt kortest tid å ta opp trapper, med på besøk osv. Jeg er selv liten og svak hehe, og syns det ble tungt å løfte de andre bagene. Quadroliften er kanskaje smal, men de liker jo det disse små.

Ta en titt på bloggen min for å se vognen med bagen oppi:

http://maddemamma.blogg.no/1270489130_emmaljunga_celebratio.html

Hilsen meg

takk for tipset med quadrolift :) Tittett på bloggen din, den ser fin ut :) Fortsatt vanskelig å vite hva man skal velge... lurer på om jeg etter hvert må ta meg en tur til butikken for å se hvordan vognen er "live" med quadrolift, hardbag og city bag, og prøve å klikke på - klikke av, og bære :) Fortsatt god tid igjen, men har forstått at man ikke bør vente alt for lenge med å bestille her ettersom det er en del bestillingstid på vognene.

Lurt:) Om du velger akkurat den jeg har har de en igjen på tilbud til rundt 4000-4500 på en butikk som heter "BabyKos" i Sandvika. Husker ikke nøyaktig pris. Så den der i går! Det er billig! Jeg betalte mye mer, hehe.

Lykke til!

Annonse

Jeg har akkurat kjøpt meg city cross, og kommer til å kjøpe city bag. Det er av flere grunner, som f.eks. utseendemessig liker jeg den best. Man kan ha forskjellig farge på bag og vogn. Og så bor jeg i rekkehus, så da skal understellet stå ute, og da er det greit å bare klikke av bagen og ta den med inn.

Jeg stusser på at du sier det ikke er håndtak på Citybagen. Var på Babyshop i dag og tittet på en Citybag, og denne har håndtak/bærereimer. Det er 2010-modellen. Om de fjernes til 2011-modellen vet jeg ikke, men 2010-modellen har det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...