Gå til innhold

hordan sovner deres 7 mnd gamle barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her har han altid sovna av uro/rangle som spiller musikk og går irundt.med bamser som henger ned. og så har han 2 kosekluter.

dette sovner han av om kveldene.

'dagtid så sovner han enten av å kjøre bil eller ved flaska.'

er så uheldi at jeg ikke kan ut å trille turer med gulle mitt. for e plaga fortsatt av bekkenløsning og har i tilleg prolaps. men som oftest sitter han bare å ser når vi triller han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Min datter er 7 mnd idag faktisk.. Jeg kan jo si det meste om søvnen hennes....

Vi står opp klokken 8 ca.. Da er hun våken til klokken 11.. Når hun viser tegn til å vere trøtt, så legger jeg henne i sengen sin, og da sovner hun fint.. Sover en time, så våken til rundt 2.. Legger henne da i sengen sin igjen, og hun sovner fint.. Våkner rundt klokken 3, og er da våken til jeg legger henne rundt halv 7.. Og da legger jeg henne i sengen sin som vanlig, hehe.. :)

Skrevet

Han sovner av seg selv når vi legger han. Sover hele natta, fra 1900 til 0800 og fra 11 til 14 og fra 16 til 17. Akkurat 7 mnd.

Skrevet

lillemann holder på å tar live av uro/rangla si ved å holde den fast. så har begynt å tenke på hvordan og om d går ann å få han til å sovne uten den og kansje om dagen i senga. men har ikke tørt og prøve enda for han har vært syk og 3dje tanna kom i dag:)

åså er den rangla kjekk å ha når han vokner om mårran og mamsen/papsen e stuptrøtt så vi får tid til å vokne litt.

Skrevet

sønnen min sover fra 20:30 til 09.30. (har sola rett på soverommet om kvelden, derfor så sent). Er oppe 2 x og spiser litt. Sovner ca kl 11 til 12:30, og da i senga. Så fra 15-16 og 17:30 til 18:15. Sovner alltid av seg selv, vi sitter ikke der inne. Har en sånn spilledåse som han alltid hører på om kvelden, og må synge et par nattasanger da :)

I vogna er han alltid våken, men det er noe vi bevisst gjør, slik at han får se litt.

Skrevet

Her strykes eller ammes det i søvn. Før sovnet han greit av seg selv, men han er begynt å kave/jage så mye at det er ikke sjangs. Enkelte ganger, når vi legger han før han viser tegn på trøtthet, sovner han av seg selv, men dette ser sjeldent. Vi må kanskje gjøre noe med rutinene våre...

Sover tre dupper i løpet av dagen. Sover også greit om natta, med en til to oppvåkninger som oftest.

Skrevet

Oj - nesten like mye søvn som en nyfødt her jo.. Sove 17 timer i døgnet var mye!

Føler kanskje at noen "tar i litt for kjentfolk" her inne, eller er det bare meg?

Min 7 mnd snupp sover fra ca 19-06. (Med kanskje 3 oppvåkninger, derav pupp et par av de..) Så sover hun en halvtimes dupp fra ca. 08.30 -09. Deretter fra ca 11-12 og fra 15-15.45. Alt er ca. da. Noen dager sover hun jo lenger på morningene, og da reduseres dagsøvnen.

Skrevet

Hva mener du med det? Min gutt sover så mye, så teit å påstå at jeg juger.. Noen ganger sover han mer, noen ganger litt mindre, men dagene ser ganske like ut. Han sov mye mer som nyfødt for å si det sånn...

Begge barna mine har stort søvnbehov, men i følge helsesøster er de helt normale. Forskjell på babyer vet du.

Skrevet

Egentlig sovner vår gutt av seg selv på kvelden, trenger ev bare litt trøst, men nå får han tenner, så da blir det fort en bitering eller tutekoppen (dryppfri, ja) som får han til å sovne. Trenger noe å bite i.

Om dagen er det vanskelig å få han til å sove, han må som regel trilles eller rugges i søvn (sover alltid i vogn på dagen).

Skrevet

På dagtid sover han i vogna kl. 10 (alt fra 30 min til 2 timer) Neste dupp ca. 14:30 med samme lengde. Legger seg mellom 19 og 19:30, men varierer hvor lang tid det tar før han sovner, sovner da av seg selv. Står opp mellom 7 og 8 og sover hele natta.

Skrevet

Om kvelden ammer jeg henne i søvn, må også gjøre det om hun våkner om natta. Om dagen sovner hun som oftest i vogna.

Skrevet

Tøtto vår (7,5 mnd) sovner av seg selv. Jeg legger henne i sengen og gir henne en suss, og går. Det hender at jeg må inn og gi sutt et par ggr, hun pludrer eller gråter gjerne litt, men stort sett sovner hun av seg selv ila 5 minutter.

Hun legger seg rundt 1930, sover til ml 6 og 7. Har nettopp nattavvendt, så ingen melk, men hun får av og til noen slurker med vann, også må vi reinstallere smokken ;-)

Om dagen sover hun kl halv ti og ca 1330, alt fra en halvtime til to timer hvis jeg er skikkelig heldig...

Jeg er superglad at hun er så flink, førstemann (3,5 år) var og er et mareritt ndg legging og søvn, urk!!! ;-)

Skrevet

Til MammaTilNydeligsteA

Etter flere år på DIB har jeg lært at det ert typiske her på DIB er at de som har barn som sover MER enn gjennomsnittet svarer på slike tråder, mens de som har barn som sover MINDRE enn gjennomsnittet ikke svarer. Du får derfor et temmelig skjevt bilde av hva som er vanlig i slike tråder.

Gjennomsnittlig søvnbehov er ca 14,5 timer for en på 7 mnd. så for hvert barn som sover 17 timer så finnes det et som sover 12 (eller to som sover 13,5).

Eldstemann her var forøvrig av de som sov 12 timer i døgnet på den alderen, mens minstemann sover hele 15 timer i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...