Gjest Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Er det ok å bruke samme dyne, dynetrekk, og soveskinn i vogna som i vugga (evt senga)? Synes på en måte det er unødvendig å ha dobbelt opp av skinn og dyne til vogn og vugge. Samtidig er jeg usikker på om det er uhygienisk eller rart å holde på å bytte skinn og dyne mellom det som har vært ute og det som er inne. Det er kanskje tidlig å tenke på, men hva mener dere andre?
Puppen og lillemor Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 jeg tenker det blir to skinn her.. et til vogna og ett til senga og eventuelt til annet bruk inne i huset. Til vogna hadde jeg også tenkt å ha en sånn voksipose - så da trenger jeg vel ikke dyne?? Og dermed blir dyna kun brukt i senga..
attpåklatt på gang Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Vil ikke si det er uhygienisk, bare temmelig upraktisk å drive og flytte rundt på sengetøyet sånn. Med mine to første "bodde" voksiposen i vogna og dyna i senga. Da var det alltid klart til å legge knotten der det til enhver tid var mest praktisk. Tror jeg går for samme varianten denne gangen også.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Ikke uhygiensk nei, men mener samme som over her: veldig upraktisk. Skinn kan du jo få kjøpt veldig billig, og det tar ikke lang tid før dyna som skal være i senga bør være større i størrelsen enn dyna i vogna uansett. Vi har brukt pose; Igloo Troller og VELDIG fornøyd med den.
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Takk for svar Har ikke tenkt på pose i vogna- men selvsalgt, det må man jo ha på vinterstid. Kanskje man kan bruke samme pose i vugga, hvis dere mener det ikke er uhygienisk uansett? Babyen blir vel ikke liggende i vugga så mange månedene uansett, og kanskje tryggere med tanke på kvelning osv? Kanskje ikke like pent med pose i vugga da men... Vi skal bruke vugge første tiden som soveplass pga dårlig plass på soverommet til sprinkelseng, samt at det er koselig å bruke samme vugge som barnets oldemor sov i som baby Så kjøpe heller en større dyne til sprinkelsenga (mellomste størrelsen?) som da kun brukes innendørs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå