Gå til innhold

Barnehager i Laksevåg bydel Bergen, noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med barnehager i Laksevåg bydel?

Lurer spesielt på disse:

Sjøsprøyten

Mathopen Natur og Friluftsbarnehage

Eventyrskogen

Mathopen Husmorlags Barnehage

Vadmyra Barnehage

Håper noen kan komme med erfaringer og anbefalinger!

Fortsetter under...

jeg har hatt barn i vadmyra bhg og den anbefaler jeg IKKE..... gjenomsnittsalderen på de som jobber der er nærmere 60 år.. i tillegg så må barna ofte gå et år ekstra på småbarnsavdelingen pga at de ikke har plass på stor avdeling.

sjøsprøyten har jeg hørt veldig mye positivt om. kjenner flere med barn der....

mathopen natur og firluftsliv bhg har jeg hørt MASSE negativt om

Eventyrskogen kjenner jeg flere som har barn i og som er veldig fornøyde,

Mathopen husmorlags barnehage har jeg en nevø i. den er det bare mye positivt å si om...

Tusen takk for svar!! Er umulig å vite hvilke en skal ønske om en ikke får andres vurderinger og tips!!

Har nå også hørt fra andre at den natur og friluftsbarnehagen ikke er bra, men at husmorlaget sin og sjøsprøyten anbefales!

Noen som vet noe om Skårungen? Den ligger inne på Håkonsvern, men lurer på om den kun er for ansattes barn...?

Og Vappus Sandgotna og Kanvas Kladden i Godvik er nå også oppe til vurdering. Så om noen vet noe om disse....?

Annonse

Hvis foreldre tar ut barn på grunnlag av at "barnehagen ikke er bra" får de fortelle hvorfor slik personalet kan jobbe med det, det blir feil å lage rykter basert på noe det mulig ikke er grunnlag for.

I og med at det er en naturbarnehage og at den ligger i begynnelsen av Alvøen skogen vil jeg tro at de er mye ute på tur, noe som klart er en fordel, som sagt har jeg en aktiv krabat som må være mye ute så jeg søker han inn dit:)

• 2 uker senere...

Ser det er en stund siden du har skrevet, anonym 12:51, men jeg svarer forde om.

Jeg fikk plass i mathopen natur og friluftsbarnehage til sønnen min. Var innom for å se hvordan de hadde det, og etter at jeg hadde vært der søkte jeg inn sønnen min i en annen barnehage med en gang.

Det var alt for få ansatte på jobb, det virket ikke som om de hadde helt kontroll, og etter ryktene er det veldig ofte slik.

De ansatte virket koselige, men mange virket ganske uerfarne.

Ryktene sier at en del av de ansatte ønsker seg vekk, og at styreren er gjerrig og tar ikke inn vikarer når det trengs....

Jeg kom i snakk med noen av de litt større barna, og de kunne fortelle at småsøskene deres gikk i en annen barnehage enn dem selv.. Bare det burde jo få varselklokkene til å ringe.

Og en del andre ting som jeg ikke ønsker å skrive om her...

Men ja, de er jo mye ute....

Synes det er en urettferdig fremstilling av den barnehagen, jeg kjenner folk som jobber der og de er flotte, genuint opptatt av barna og deres vel, ryktespredning kan være direkte farlig for dem, ber derfor alle om å tenke seg om før man sprer slike tykter, i dette tilfelle er det ikke riktig for de ansatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...