Gå til innhold

Vannavgang i uke 32...

Anbefalte innlegg

Har gått med vannavgang siden lørdag, og er selvsagt innlagt på sykehuset... Aner ikke å lenge jeg må gå her og hva som skjer videre.... Fikk inntrykk av at legene ikke kommer til å stoppe noe om riene kommer i gang denne gangen, og har jo da natuligvis blitt sittende å tenke på hva man da går til med prematurt i uke 32.... Noen som har noe erfaring med dette??

Fikk riehemmende drypp i uke 29, og 2 lungemodnings sprøyter,,,,,,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142037668-vannavgang-i-uke-32/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har føst i uke 33+1

Fikk ei lita jente på 1737 gram og 40 lang så ikke store jente. Det er kjempe bra at du har fått lungemodnings-sprøyter å at de har fått virket ei stund. De hjelper. :)

Jenta mi pustet med engang hun ble skjert ut. Trengte bare sonde og pustesensor.

Du for vel ks?

Krysser fingrene for at alt går bra :)

Lykke til!

Hei,

Jeg fikk en gutt i uke 31+4. Han veide 1575 g.

Vi ble værende nesten 4 uker på sykehuset. Denne tiden ble hovedsaklig brukt til å være tilstede ved stell og mating hver 3. time. Selv om han fikk mat gjennom sonde var det viktig å legge ham til brystet for at han skulle assosiere brystet med mat. Da vi ble sendt hjem, fikk vi Avansert hjemmesykehus (Ullevål) så det kom sykehpleiere hjem til oss ved behov. Barnet er da fortsatt innlagt så om det skjer noe blir det lagt rett inn på sykehuset igjen.

I ettertid har det vært en del undersøkelser, bl.a øynene, hjernen og hoftene (siden han kom i seteleie). Premature barn blir godt fulgt opp. I tillegg må han ha en del vitaminer, jern og proteintillegg, det første året.

Jeg tror at om du klarer å vente til uke 34 med å føde så regnes ikke barnet som prematurt.

Kan nevne at alt ser ut til å ha gått bra med min gutt. Det er litt ekstra jobb med premature barn, men det er utrolig morsomt med de små fremskrittene, som at babyen har gått opp 20 gram..

Lykke til!

Fikk ei jente i uke 32 som var 1346g og 38cm. ( Var litt mindre en normalt i uke 32 pga en svikt i morkake slik at hun ikke hadd fått næring.) Jeg fikk også to lungemodningssprøyter før hun ble tatt med ks. Alt gikk helt fint med henne, pustet selv;) Var på sykehuset 1mnd for at hun skulle komme over 2 kg før jeg fikk reise hjem. Mens vi var på sykehuset pumpet jeg meg å ga henne melk igjennom en sonde til hun var sterk nok til å ta brystet. Ammet henne fullt til hun var 1 år uten problemer. Ble fulgt opp i ettertid med jevnlige kontroller.

Hun er idag en kvikk 3 åring som ligger over gjennomsnittet på utvikling;)

Håper og tror at alt går fint med dere også!

Lykke til:)

• 5 uker senere...

Annonse

Hvordan har det gått, har du fått barnet?

Jeg fikk en gutt uke 31+0, 1,5 kg og 41 cm.

Han trengte cpap de første tre døgn, men kunne helt fra starten ligge opptil en halvtime av gangen uten. Tiden på nyfødt intensiv var hard, vanskelig å gå fra ham der hver kveld, at han ikke kunne være sammen med meg sånn som alle de andre babyene var hos mammaene sine... Men jeg følte meg trygg på at han ble godt ivaretatt. Han var innlagt i fire uker, så det var fortsatt over fem uker til egentlig termin da vi fikk ham med hjem, en liten bylt på rett over 2 kg. Litt skummelt, men vi måtte jo bare stole på at de hadde tatt en riktig avgjørelse ved å sende oss hjem.

Det har gått veldig fint, han er snart 9 mnd og utvikler seg helt bra, ligger litt etter med vekt, lengde og de vanlige milepælene, men det er jo helt naturlig. Hvis vi ser på ham som om han skulle være 6 1/2 måned som er hans "egentlige" alder, så er han helt normal. :)

Litt mer jobb i forhold til mating den første tiden, vi måtte vekke ham hver tredje time og gi ham mat om han ville eller ikke, ble ikke mye søvn på den tiden. Men når jeg ser tilbake på det nå er det en liten pris å betale for den nydelige lille gutten vi har fått! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...