Gå til innhold

Folsyre? Multivitaminer? Hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Endelig gravid, hva trenger jeg? Finnes det noen bok for gravide jeg burde lese?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lifeline Gravid som du får kjøpt på apoteket inneholder alt du og magen trenger( folsyre, vitaminer og mineraler). Lykke til!

Skrevet

Jeg tok folsyre til boksen var tom og omega3 kapsler:) Tok dette i sisst svangerskap også,,

Skrevet

disse boksene med piller for gravide er veldig dyre og du kan få kjøpt det samme ved å sette sammen selv. Men hvis pris ikke er et tema så er det selvfølgelig en enkel løsning.

Men dersom du bryr deg om pris kan du klare deg fint å kløpe tran/omega 3 i en eller annen variant. Husk at noen av disse inneholder A,D og E vitaminer og derfor ikke alltid bør kombineres med alle typer multivitaminer. I tillegg trenger du folsyre. sist jeg var gravid skulle man bruke det i alle fall gjennom første trimester, vet ikke om det fortsatt er normen. Og så kan du ta en multivitamin i tillegg, men dette er ikke nødvendig dersom du klarer å ha et variert kosthold. Lurer på om man anbefaler 7 om dagen til gravide. Det finner du på matportalen .no

Jeg brukte nycopluss omega 3, og nycopluss folsyre samt en multivitamin uten folsyre i 1 trimester. Etter det sluttet jeg med folsyre og gikk over til nycopluss multivitamin, den inneholder 1/2 dose av anbefalt folsyreinntak for de som prøver eller er blitt gravid. Fortsatte med dette i ammeperioden også. Jeg var kvalm i starten av svangerskapet så et balansert og riktig kostholld var helt umulig. Jeg var mest glad jeg klarte å spise i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...