monapriv Skrevet 29. juni 2010 #1 Del Skrevet 29. juni 2010 Er 19 uker på vei nå, har hatt blødninger siden uke 13 og blitt fulgt opp på sykehuset på grunn av det. På ultralyd uke 18 var det lite fostervann og hun kunne ikke finne magesekken eller se at babyen svelget....ble sendt til rikshospitalet dagen etter. Hun så at babyen svelget men ikke så mye som en kunne ønske, det er lite fostervann men ikke tørrt. Hun syntes hun kunne se noe tegn til fingerkryssing ( tegn på kromosom feil???) i den første undesøkelsesrunden - men ikke i den andre. Babyen var også noe stille og vanskelig å undersøke da den har det trangt Det ble snakk om fostervannsprøve, men de ønsket at vi ventet en uke (til i morgen ) med ny undersøkelse og kanskje det er blitt mere fostervann. Det positive er at de sier de ikke har noen klare indikasjoner på at noe spesifikt er galt og babyen vokser og målene tilsvarer det de skal - samt at de ser ingen tegn til den typiske runde hodeformen.......så vi var altså bare mye mere engstelige og enda mindre kloke etter undersøkelsen, ny undersøkelse i morgen og jeg er livredd......synes tiden begynner å løpe fra oss her også!!!! Noen som har vært borti noe av det samme, jeg har jo ikke oversikt over hva som er bra, dårlig osv - har lest masse i en uke nå, men finner for eks ingenting om dette med fingerkryssing. Takknemlig for tilbakemelding. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142036834-rikshospitalet-er-ogs%C3%A5-i-tvil/
shari_z Skrevet 29. juni 2010 #2 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg har ingen erfaring med det du beskriver, er bare her for å lære litt mer da min fetter og han kone fikk en liten gutt i fjor med Trisomi 13. Det med fingerkryssing er noe min fetter nevnte, men hans sønn hadde ikke det. Egentlig så vil jeg bare gi deg en varm klem og si at jeg skal tenke på deg i morgen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142036834-rikshospitalet-er-ogs%C3%A5-i-tvil/#findComment-142037431
monapriv Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 30. juni 2010 At det som så ut som en mørk og trist dag kunne bli så fantastisk flott!!!! Alt som det ble stilt spørsmålstegn ved forrige uke ser nå fint ut, jeg kan bare ikke tro det......har til og med normal fostervannsmenge. Det kan sees en liten prikk på hjertet, men det er normalt sett ikke noe de ville bemerket dersom vi ikke hadde hatt alle disse rundene, og blødningene må følges opp ved vårt eget sykehus - men det skal vi da klare!!! Fantastisk flotte og dyktige leger på rikshospitalet, de er grundige og bruker den tiden som trengs ! Nå skal skuldrene endelig senkes og vi skal begynne å se fremover, ingen kan garantere noe som helst men vi håper nå at det går bra med den lille gutten vår! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142036834-rikshospitalet-er-ogs%C3%A5-i-tvil/#findComment-142043387
Bonanza Skrevet 30. juni 2010 #4 Del Skrevet 30. juni 2010 hei! leste akkurat det første innlegget ditt, og vips så poppet det opp en glamelding! Godt å høre at alt ser bra ut så langt!! Har hatt litt på Riksen å gjøre selv jeg da jeg var gravid med jenta mi som nå er fem år, så vet godt hvor skummelt det føles når ting er usikkert.. I mitt tilfelle haddde jenta mi øsofagusatresi(delt spiserør), og ble operert første levedøgn på riksen. Det begynte med at jeg hadde veldig mye fostervann, og at de ikke kunne sae magesekken på fosteret på ul, a den ikke var fylt med fostervann. Sjelden feil, bare 12-15 i året på landsbasis. Tok også fostervannsprøve i forbindelse med at jeg måtte tappe 1,5 liter fostervann for å lette litt på trykket! Lykke til videre i svangerskapet ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142036834-rikshospitalet-er-ogs%C3%A5-i-tvil/#findComment-142043515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå