Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på rutine ul i uke 18. Jordmor fikk sjekket det meste men ikke lårbein og hjertekammer fordi den lille lå litt for rolig. Fikk høre hjertelyden og der var alt helt fint. Alle andre mål var også fin :)

Er det flere som har måttet tilbake til ny ul fordi nurket har lagt for rolig??? er så redd for at noe skal være galt....

Dette er første babyen til meg og samboer og vi gleder oss så enormt masse men en del av gleden forsvinner fordi jeg uroer meg så mye.

håper på svar fra noen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen sov vel da:-) Prøv å spis eller drikk noe søtt før neste time...

Skrevet

Kjedelig å få en slik følelse! Men det er nok like vanlig at babyen er rolig som urolig på ul! Jeg fikk tips omå spise litt sjokolade før jeg hadde min første ul med førstemann og gjorde det også før denne ul og har derfor hatt barn som har vært våkne! Prøv å ikke uroe deg for dette og Kos deg heller med at du får en ul til! Mange som må tilbake for en ekstra sjekk for ulike grunner og som oftest er alt bra!

Skrevet

Lillegutt lå tydeligvis å sov da vi var på ordinær ultralyd, men han lå ganske bra til så hun fikk sjekket alt hun ville. Jordmor satt å dultet i magen for å vekke ham, og jeg kjente jeg fikk litt bekymringer for om han hadde det bra, helt til han plutselig spratt ut med føtter og armer og heiv seg på sida, og fram og tilbake.. Hun lo litt, og sa hun åpenbart hadde skremt han litt.

Tror ikke du skal være så redd for at babyen ikke har det bra, de sover jo veldig mye, og om du ikke har kjent små dunk enda er det ikke så lenge igjen før du kjenner liv :)

Gikk de første 18 ukene og var helt nervevrak, men fikk skaffet angelsound som gjør at vi kan finne og høre på hjertelydene selv, så jeg visste jo alt var bra på forhånd når det kom til hjerteslagene. Jeg var da 20 uker på ultralyden. Og siden da er sparkene mer å mer tydeligere :)

Håper du ikke bekymrer deg like mye nå, jeg er HELT sikker på at babyen deres har det alle tiders der inne! Det sikreste dere får, er hjertelydene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...