Gå til innhold

Madrass til sprinkelseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken madrass har dere valgt?

Er jo flere forskjellige som Springfjærmadrass, Skumgummi,

Latexmadrass, Fibermadrass, Helsemadrass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fibermadrass, har hatt det til de to andre og det funket fint:)

Bytter når senga blir byttet:)

Kjøpte forresten den senga og madrassen som er på tilbud på barnashus nå:) Satt den nettopp opp:) venter bare på han som skal fylle den... Kan godt komme NÅ!§!!!!!!! (22 dager igjen...)

Skrevet

Tenkte at vi skulle kjøpe den Drykid-madrassen denne gangen. Koster ca 1000 kr. Lettere å gjøre ren ved oppkast eller tissing sånn at den ikke blir full av ekle partikler. Sønnen min har akkurat flyttet ut av sprinkelsengen (og er over 2,5 år) så synes det er greit å investere i en skikkelig madrass.

Hvis du ikke skal bruke sprinkelsengen så lenge så er skumgummi helt sikkert ok (spør etter en som er allergi og kjemikaliefri). Den er jo fin så lenge babyen ikke er så tung, men ettersom de vokser kan den fort bli for myk og bli formet etter liggingen i den.Synes Svanemadrassen nesten virker litt for hard i den andre enden. Men den skal jo liksom være veldig bra den også. Ta en som det er litt tykkelse på er i hvert fall mitt tips. =O) De andre kjenner jeg ikke så mye til (er vel en slags fibermadrass han hadde sist tror jeg? Men husker ikke hva den het. Lå også på ca 1000 kr).

Skrevet

Jeg tror det blir en enkel skumgummimadrass fra jysk eller ikea. Hadde sånn til første og den funka helt fint:)

Skrevet

Billig skumgummi fra Ikea gjør absolutt nytten til storesøster, så da blir det det samme på lillesøster. Ifølge LUB er det viktigste at madrassen er fast og fin i fisken, og ikke slitt, og det finnes ingen forskning som sier at f.eks springfjær er bedre enn skumgummi el fiber.

Skrevet

Springfjærmadrass til baby er totalt bortkastet. Babyen er for liten og lett til å ha noe utbytte av det. Skumgummi eller fiber holder i massevis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...