sthans Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Først: har vært 100% avholdende under svangerskapet. MEN så lurer jeg på det med rødvin som kjerringråd for å få i gang ting. Noen som har tenkt å unne seg noen dråper på overtid? En uke etter termin er jeg inne på tanken, men heller mot å fortsette nulltoleransen på alkohol ... Dette kjerringrådet stammer jo nødvendigvis fra før man fikk dagens kunnskap om alkohol og påvirkning på fosteret, og vil ikke ta noen sjanser. Hva tenker dere?
Makkapakka Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Min søster gikk 2 uker over tiden med sin førstemann. For å sette igang fødselen fikk hun anbefalt følgende av legen sin: Joggetur (!) og litt rødvin faktsik. Jeg tror faktisk hun prøvde seg på noe som kan kalles fysisk aktivitet (joggetur!), men vet ikke om det gjorde susen Gutten kom av seg selv ca 14-15 dager etter termindato. Jeg tror personlig ikke at babyen tar skade av et lite glass vin, men hadde nok ikke valgt det selv. Kanskje litt promille får fart på babyen din?
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 jeg tok meg et glass rødvin sist mandag.. ingenting har skjedd så langt.. eneste at slimproppen gikk dagen etterpå... fikk også beskjed av jm om å ta et glass rødvin nå vist jeg ville, selv om jeg prøvde sist uke.. har også vert avholds hele svk !
Gjest Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Jeg kan jo bare snakke for min egen del og fortelle litt om min erfaring i dette svangerskapet. Min eldste sønn er født m en kromoson feil, slik at denne gangen har vi blitt fulgt opp hver tredje uke via Rikshospitalet. alt av kontroller osv i mellomtiden har foregått der, hver gang har de sjekket opp og ned i mente, til og med blodstrøm i årene og tykkelse på muskler er nøye kartlagt. Jeg gikk kjempelenge over med eldste mann ( 19 dager ) og denne gangen var vi fast bestemt, på att det ønsker vi ikke, da det holdt på å gå riktig så galt forrige gang. selv om vi ikke vist da att det var pga sykdommen hans og ikke overtiden i seg selv, men men. Nå sitter poden her i sete, og skal inn på fredag til leiekontroll. Hvor på jeg ringte inn i går for å spørre hva jeg skulle gjøre i fall vannet gikk siden han ikke har festet seg. Ved forrige kontroll ( onsdag i forrige uke ) så spurte jeg om netopp dette, da svarte JM som følger : " Dette barnet er så friskt, så det verste som kan skje er att det ikke skjer noe med tanke på fødsel. Men hold deg til kun ett halvt glass." Var beskjeden jeg fikk da. Så nå spurte jeg igjen mtp seteleie, da vil vi nødig ha noen fødsel som starter uplanlagt. Hvorpå samme JM sier igjen, " nå ville jeg kanskje ventet OM det skulle ha effekt". Så mitt inntrykk var som jeg satt igjen med hvertfall, att så lenge alt er bra ut fra hva man vet, så hadde jeg tatt meg ett halvt glass rødvin. Om det ikke skjer noe, så var det hvertfall godt med deg to slurkene jeg fikk og likevell så er det såpass lite, att jeg vil tro ett såpass stort barn skulle fint filtrere det gjennom kroppen. jeg velger å vente jeg da. når jeg først skal kose meg med rødvinen min igjen, så har jeg ingen planer om å bare tillate meg selv ett halvt glass. jeg har nemlig planlagt en halv flaske ;0)
sthans Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. juni 2010 Takk for innspill! Enig i at en halv flaske er enda mer fristende på dette tidspunktet ;-) Skal på første overtidskontroll i morgen, så kan høre med fastlegen også hva hun sier om ett par dråper for å få satt fart på ting.
<3Minesmå<3 Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Har hvitvin samme "effekt"? Hører alle snakker om den berømte rødvinen, så jeg bare lurer på om det er noe i rødvin som kan sette det i gang eller om hvitvin funker på samme måte?
sthans Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2010 Hmmm, har bare hørt det om rødvin - men ikke sikker. Prøvde å google det uten å finne et godt svar.
Voyeur Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Alkohol kan faktisk forsinke fødselen har nå jeg lest, så som alle andre kjerringråd burde man ta dette med rødvin med en klype salt. Jeg, for min del, ønsker ikke å havne på føden og lukte rødvin;) Vil heller kose meg med et glass eller to når babyen er ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå