Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det endelig min tur til å skrive her :)

14 dager over termin ble jeg igangsatt, en ny opplevelse for min del & jeg visste strengt talt ikke helt hva jeg gikk til. Min første fødsel var forholdsvis rask, på knappe 6 timer. Men jeg fikk fort beskjed på sykehuset at dette kunne ta opptil 3 dager. Ble først lagt på venterom med 2 andre, som hadde lagt der i over et døgn begge 2 uten noe spesiell framgang. Jeg overhørte legen nevnte mulighet for keisesnitt til hun ene (stakkars), så dette tok egentlig litt motet ut av meg. Men jeg fikk første modningspille & så tok vi en tur i frognerparken & spiste lusnj & koste oss masse egentlig. Litt rart å være i gang, men tusle rundt der :) Kom tilbake på sykehuset, fikk pille 2 & vi bestemte oss for å stikke hjem for å slappe av der (ikke så festlig på venterommet!)... men da vi kom til ullevåll stadion måtte vi snu - da satt riene i gang, og de kom brott & de kom heftig. Det var såvidt jeg klarte å gå fra bilen og opp på fødeklinikken. Da jeg kom tilbake, ville de ikke undersøke meg med en gang - men ville ha nok en runde med CTG (guuud - man blir lei av det på en sånn dag!) først. Riene kom med 2 min mellomrom & de var kraftige. Legen undersøkte meg - 3 cm & vi var klar for fødestue. Var nesten umulig å gå over gangen... det var så heftig, det bare haglet på med rier. Så endelig: lystgass. Jeg husker jeg var helt på tellingen, litt sånn aerobic-aktig 1-2-3-4, 1-2-3-4... sånn holdt jeg på før jeg endelig fikk (det jeg mener er alle kvinners rett under en slik økt) : Epidural.. Etter 1 time var det klart for pressrier & etter 5 min pressing (her kan jeg nok takke treningen under graviditeten) - så var han her. Ååååååå - herlig, babylykke & morskjærlighet & tårer & ekstatse & skjeving i hele kroppen & blod & svette & bare helt syyyyykt magisk. Jenter, gled dere!!!

Tusen takk for meg & lykke til med innspurten, Dere har noe HELT fantastisk foran dere. Og bare så det er sagt, det er like stas hver gang :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere så mye med babygutten! Håper jeg slipper både overtid og igangsetting! :o)

klem

Skrevet

Signerer Håp over her hehe. gratulerer så masse med gutten din!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...