Gå til innhold

UL gikk bedre enn fryktet ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, da gikk det greit med Mrs. Worst case scenario også da gitt ;) Fikk ikke tidenes bilder av babyen, men alt så ok ut heldigvis! Hadde så klart sett for meg både det ene og det andre som kunne være galt, men heldigvis så det ok ut! Babyen så litt most ut av den store foranliggende morkaka da, stakkars :/ JM ville ikke si noe sikkert omj kjønn, det var vasnkelig å se, men hun ville tippe på en jente. Da får 4-åringen min vilja si i så fall ;) Har da ihvertfall fått oppklart hvorfor jeg ikke har kjent så veldig mye liv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott å høre at Ultralyden har gått bra:=)

Hvor langt er du på vei??? Du har også morkaka foran ja. Det har jeg også. Er i dag 23+3 og kjenner bare småbobler innimellom. Nå har lillejenta i magen vært mye rolig disse dagene. Så her er det å være tolmodig med å kjenne spark ja. Kan visst ta tid, pga morkaka foran:(.

Skrevet

Er bare 17+6, så skal kanskje være glad jeg har kjent noe liv i det hele tatt, men det er minimalt også da...Ei jeg kjenner som hadde morkaka foran fikk nesten aldri se noe liv utenpå magen i hele svangerskapet :/ Det er jo litt kjipt med tanke på barnefar og søsken da :( Håper vi får se litt action!

Skrevet

hvor veldig foran ligger din gravid30?? hva står på papiret ditt? mitt står det anterior på og når hun viste med hendene viste hun sånn ca rundt navlehøyde og litt nedover og utpå min høyre side ....men jeg har kjent kraftige bevegelser i ukevis.....kjenner ham hele tiden nå... har du HELE kaka tvers over magen på en måte?

har dette noe å si for en normal fødsel?spør pga en sa at man måtte ha ks hvis den lå foran....noe jeg ikke kan forstå.....;) da jeg sa den lå slik fikk jeg inntrykk av at jeg måtte ha ks....men det kranglet jeg på for da vil jeg jo tro jm sendte oss til videre ul framover osv og ikeminst at det ble nevnt dette med ks....

Skrevet

glad for deg HI at alt gikk bra!!:) er så deilig etter o. ul...da kan man liksom slappe helt av å bare glede seg over ett friskt barn i magen:)

gratulerer:)

Skrevet

Det er forskjell på forandliggende morkake og morkake som ligger forand på magen. Du må ha keisersnitt om du har forandliggende morkake, altså morkake forand livmoråpningen. Da er jo fødselskanalen stengt liksom. Men at den ligger forand på magen din har ingenting å si:)

Skrevet

Jeg må i hvertfall tilbake i uke 32 med å ta innvendig Ultralyd for å se om morkaka har flytta på seg. I de fleste tilfeller flytter den på seg, men hvis ikke, må det bli KS. Jeg kjenner ikke mye liv enda. Møtte ei på legekontoret og hun sa at hun ikke kjente ordentlig spark pga morkaka foran.

Kanskje jeg også har ei rolig jente i magen i tilegg. Hehe.

Skrevet

Da har du sikkert en morkake som ligger helt ned mot livmorhalsen og som i tillegg ligger på fremsiden av livmoren:) Går an å ha begge deler, det har jeg også. Har hatt litt blødninger pga forandliggende morkake, altså forand livmoråpningen. Jeg må også på flere ultralyder antakelig, og mulig keisersnitt om den ikke flytter seg oppover:)

Jeg hadde forandliggende morkake sist også, men da lå den på baksiden inn mot ryggen og så vidt ned over livmorhalsen. Kan missforståes dette. Har du slik som ligger over åpningen kalles det Placentae previae eller noe i den dur, det er ikke det samme som at morkaken ligger forand på magen, og har derfor ingenting å si for om en kjenner spark eller ikke.

Lykke til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...