Gå til innhold

Dere som har brukt fertilitetsmonitor

Anbefalte innlegg

Skrevet

- har denne hjulpet dere, og i så fall, hvordan? Hva mener dere at dere gjorde anderledes med fertilitetsmonitoren, som gjorde at den funka, opp mot uten monitor?

Har egentlig ikke spesielle "vansker" med å bli gravid, har en sønn på straks 3 år, men mistet i senabort i januar (uke 16), og i uke 6 i begynnelsen av juni, og ønsker å prøve å bli graivd igjen etter èn mens. Har blødd etter medisinsk abort til nå, det har nesten sluttet. Venter deretter på mens og så ny EL. SÅ kan vi prøve! (:

Vurderer da å kjøpe fertilitetsmonitor, men er samtidig usiker, da jeg normalt sett har rimelig god peiling på når jeg har EL. Så da kan man jo spørre seg hva vitsen er.. (; Den er jo ganske kostbar.

Jeg har begynt å ta bidronninggele og wild yam, kanskje det også hjelper litt.. venter ellers på svar på en hormonprøve i spytt jeg har tatt hos homeopaten min.

Noen med erfaringer omkring temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser jo ut til at du ikke har problemer med å bli gravid, så forsåvidt kan du jo spare pengene... ;)

Jeg har brukt monitor selv, og syns den har vært topp. Har hatt kontroll på EL hele tiden, oxo FØR monitoren.

Men det er veldig greit at monitoren sier fra at stigningen begynner, slik at man får utnyttet de mest optimale dagene.

Den mnd jeg ble gravid hadde jeg forøvrig EL en hel uke senere enn vanlig, så uten monitor så hadde vi muligens kosa "ferdig" før EL begynte...

(etter 2,5 år blir det egentlig lite impuls-sex gitt... hehe..)

Så jeg takker min monitor for at jeg er gravid nå :))

(16+1)

Skrevet

brukt f.m. to perioder nå, første oppdaget jeg at jeg ikke hadde el...hmm

Så denne mnd oppdaget jeg at jeg hadde el på dag 9! hadde aldri i min villeste fantasi trodd jeg skulle ha el på dag 9..men foreløpig ingen graviditet, heller ingen mens så må bare vente, men den fant eggløsningen og det er jo det den er god til . Alt det annet som skjer i forbinnelse med befrukningen er jo opp til kroppen. så den funker optimalt her:)

Men hvis i ditt tilfelle ser det ikke ut til du har problemer med å finne el..

Skrevet

Hmm, what to do...

To av de gangene jeg har vært gravid og født (min sønn på snart 3 og min andre sønn som dødde i uke 16), testet jeg etter EL fom. dag 11-17 uten hell. For meg var det overreaskende siden jeg vanligvis pleier å ha EL rundt dag 12-14. Husker at jeg ble ganske lei meg og frustrert!

Da jeg omsider kjente stikninger/murring som jeg da tok for å være sen EL, viste det seg at det jo var festesmerter siden jeg faktisk var blitt gravid, alt! Da måtte jeg ha hatt veldig tidlig EL akkurat de syklusene; rundt dag 9-10.

Det kan altså se ut som om at dersom jeg har sex rett før EL, "framprovoserer" dette litt tidlig EL. Derfor kunne det evt. vært kjekt om en F.M. kunne vist meg mer tydelig hvordan det står til med min frutkbarhet og når det er gunstig med sex.

Må tenke litt, jeg..

Takk for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...