Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg har skjønt det rett så er forskjellen på Hipp Eco 1 og 2 at det er mer stivelse + jerntillskudd i Hipp 2. Men trenger vi å starte med Hipp 2 hvis vi starter med grøt? Eller blir grøtporsjonene for små i starten til at bebisen får i seg nok jern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville styrt med jern eller ikke jern akkurat i begynnelsen, da det bare er smaksprøver.. Jeg ville begynt med Hipp 1. :)

Som du selv sier det er jo så små porsjoner at det ikke utgjøre noen særlig stor forskjell.

Skrevet

Vi bruker allerede Hipp 1:-) Spørsmålet er om vi skal bytte eller ikke. Bebisen er 4 mnd nå og bør derfor få i seg jerntilskudd (de som ammer får dette gjennom mm). Det er derfor jeg lurer på om det holder med grøt når det er snakk om bare smaksporsjoner en stund fremover.

Skrevet

ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.

Jeg byttet til ECO2 ved 5-6 måneders alder. Da han ikke ville ha så mye MME, tenker jeg at det var greit å drikke noe som metter mer.

Skrevet

Mi er 9 måneder og vi bruker fremdeles ECO 1. Prøvde ECO 2 i en liten periode, men syntes ikke den var så bra. Tykk og ekkel, hun gråt fordi hun ikke fikk det raskt nok i seg, og det mettet ikke min baby noe mer. Så vi er tilbake til eco 1 og kommer til å bruke den til hun slutter med mme. Jern får hun i seg nok av, vi har leverpostei på skiva, evt i grønnsaksmosen, hun får svokado, brokkoli... biff hehe. Og så lenge de får mm eller mme får de jo i seg det de trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...