Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Helt umulig å svare på generelt. Spørs på beliggenheten.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Kommer an på hvor det ligger :-) Noen steder, som i Oslo, er tomteverdien langt større enn husverdien nesten uansett hvor påkostet huset er. Der vil jo det første vere mest verdt. Andre steder er tomten nesten gratis, og det er bygningsverdien som avgjør prisen på eiendommen. Da vil jo et nytt hus telle mer.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Her jeg bor går små husbankhus på byggefelt med knøttsmå tomter for omtrent samme pris som eldre hus på store tomter. For meg er stor tomt og eldre bebyggelse med litt luft og trær mellom husene verdt myyyye mer. Kunne aldri bodd som "sild i tønne" på et nytt byggefelt..
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Jeg mener gammelt hus med stor tomt,absolutt. Det er ihvertfall på det du vil få den høyeste prisøkningen når du engang skal selge.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Som en fremtidig investering må jo det gamle huset på stor tomt lønne seg. Huset pusser man opp og tomten vil alltid ha god verdi pga størrelsen. Hvis en skulle ønske å selge igjen om noen år vil det nye huset ha tapt seg i verdi, mens det gamle huset som har blitt pusset opp litt vil ha steget i verdi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå