Gå til innhold

Gravid rett etter mensen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker barn91
Skrevet

25/6 var siste mensdag. Og jeg og kjæresten har hatt sex hver dag siden da. Di to siste dagene har jeg hatt stikkinger/murring nede i magen, akkurat slike stikkinger jeg hadde i begynnelsen av min forje graviditet.

Hva tror dere? Kan jeg ha blitt gravid så snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang syklus, og hvor lenge har du mensen da?

Har du hatt eggløsning så er det selvsagt mulig, men det er heller tvilsomt at du kan kjenne noe så tidlig. Et befruktet egg trenger noendager på å komme til livmoren, og trenger enda noen dager på å feste seg.

Det er ikke bare det at du nærmer deg eggløsning du kjenner da?

Gjest Ønsker barn91
Skrevet

For å være ærlig så har jeg ingen aning om hvor lang syklus jeg har ;s Kanskje du kan hjelpe meg å finne ut det?

Jeg pleier å ha mensen i 5 dager, sist mens var 21/6 og varte til 25/6.

Skrevet

Det er nok noe annet du kjenner. Hvis du har mensen i ca. 4 dager er du på syklusdag 7. Du har mest sannsynlig ikke hatt eggløsning enda. Hvis du har syklus på 28 dager kommer ikke den før om ca. 7 dager. Etter det går det fortsatt en uke før spiren evt. fester seg og du kan begynne å kjenne tegn. Så om et par uker er det en sjans for graviditet.

Skrevet

Sykluslengden finner du ved å telle dager mellom første dag i siste mens og neste mens.

Gjest Ønsker barn91
Skrevet

Okei, takk for svar. Men i tillegg til disse stikkingene så har jeg hatt blødning i dag, brunaktig. Har aldri hatt blødning et par dager etter mens. Merkeli

Skrevet

Jeg ble faktisk gravid med min første under menstruasjon - ingen perioder er sikre perioder og jeg hadde nok eggløsning på andre siden da jeg hadde mens. Fødte en nydelig gutt 9 måneder etter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...