Catheriine Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Noen som har noen gode tips til kremer som kan forebygge litt?
Littlelady81 Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Vichy anti-stretch mark cream, kjøpes på apoteket. Brukte denne på magen i forrige svangerskap, smurte morgen og kveld fra rundt 3mnd, fikk ikke et eneste strekkmerke på magen. Viktig å smøre pupper, rumpe og lår også..jeg fikk noen små strekkmerker på puppene! Bruker nå kremen på puppene, siden de allerede har begynnt å vokse (uke 9).
Catheriine Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2010 Kjempe fint, tusen takk for svar:) Skal kjøpe den!
AO3 Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Ingen krem kan forebygge strekkmerker, dessverre. Kremer trekker ikke dypt inn i huden - der hvor strekkmerkene dannes. Mot bedre vitende kjøpte jeg en dyr strekkmerkekrem i første svangerskap. Magen min så (og ser) ikke ut. Snakker om bortkastede penger!!! Om du får strekkmerker eller ikke er hormonelt og genetisk betinget, det har ikke noe å si hva du smører deg inn med - dessverre!
hirse 76 Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Greit å smøre seg i svangerskapet - da vet man iallefall at man har prøvd om strekkmerkene skulle komme Uansett; viktig med kremer uten parabener og andre hormonforstyrrende stoffer - de går rett til barnet. jeg er derfor bevisst hvilken deodoranter, kremer, dusjsåper o.l jeg bruker. For tips se www.gronnhverdag.no for de som er interessert.
anik25 Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Titter innom fra 3 trimester, er 31+3 uker på vei og enda ikke fått noe strekkmerker! BANK I BORDET :p Jeg smører med 2 ganger om dagen,hele kroppen, mage,lår og pupper godt.. og jeg bruker body butter med kokos fra bodyshop, som jeg blander meg litt babyolje:) også er jeg innom badet for og gå på do innimellom smører jeg kun magen med litt spenol:) Tror også strekkmerker kan komme fortere ved mye vektoppgang når man er gravid, så passer litt på og holde meg aktiv vær eneste dag og er til tider bevist på hva jeg spiser:) Det hjelper jo ikke og smøre huden om strekkmerkene kommer så kommer de... men man kan jo holde huden fuktig
Prins-07-Prinsesse-11 Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Er ikke alltid kremer funker..Det ligger i familien...Mamma og mormor har begge hatt strekkmerker når de gikk gravide så da var det jo bare *naturlig* at jeg oxo skulle ha det. Jeg prøvde jo å kjøpe alt av kremer som skulle funke og smørte meg flere ganger om dagen...Men det funka ikke nei...Når jeg var a 8mnd kom de og jeg merka at det svei bakpå lårene..helt forferdelig...
Makko med to små gutter Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Dette er nok lite du kan gjøre... ev. å spise masse sunt fett! Jeg fikk 1 eneste strekkmerke sist, en to-tre cm lang strek, som nå nesten ikke er synlig... Smurte meg kun når jeg følte at det var nødvendig. Mamma har heller ingen...
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Jeg var på apoteket i dag å ble anbefalt Dr.Greve sin krem. Om det funker får tiden vise
zearesha Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 Har etterhvert funnet ut at det viktigste visstnok er å holde huden fuktig og elastisk, da tåler den mer, og merkene skal visst utebli...Om det funker gjenstår å se Har ikke lyst på nye strekkmerker, siden jeg har brukt flere tusen på syrebeh. av de jeg hadde etter første sv.skap, og det funket hvertfall! Men, kommer det nye nå vet jeg ikke om jeg tar meg råd til det en gang til, siden det både er dyrt og smertefullt :s
shewolf Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 Smør områder som er utsatt med en skikkelig feit krem minst en gang om dagen for å gjøre huden så elastisk som mulig. Spiller ingen rolle om det er den billigste kremen, bare den er feit. Saltvann og sol er bra. Funket veeldig bra på mine gamle strekkmerker. Ellers kan vel trening gjøre huden mer elastisk ? Yoga, pilates Kjenner hvertfall et par som har brukt feit krem med hell, men mulig de ikke ville fått strekkmerker uten heller
milk Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Har aldri brukt kremer og har ikke et eneste strekkmerke noe sted. Har hørt at disse kremene er bare tull, skikert noe a la rynkekrem...? Smør magen inn med olje var rådet jeg fikk på apoteket, noe jeg ikke gjorde;) Tror nok kanskje at strekkmerker kan være arvelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå