Gå til innhold

Tømmerstokk bein :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så innmari med vann i beina...

De er sååååå vonde, og sprenger skikkelig! Nå får jeg ikke på med crocks i str 42 engang (bruker 40 til vanlig) Og de hulla foran på crocksen lager avtrykk på foten min :s

De er vonde og stive.... Snufs!!!

Enda 5 uker igjen til jeg skal ta ks... Noen som har tips? Hva sier deres leger til vann? Min bare ler liksom :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameien, ikke godt. Sliter jeg også. Drikk mye vann og sitt med beina opp så mye du kan. Bygg opp fotenden av senga med noen bøker under sengebeina eller legg noe under madrassen. Lykke til =)

Skrevet

Jeg har igjen 1mnd til termin og jaggu har jeg begynt å få hovene ben også. Hvorfor får man det? trodde jeg skulle klare å unngå det jeg.

Man bøhever vel ikke å kontkte jm eller lege pga hovene ben? Litt hoven i fingerne også. Er helt ødelagt om kveldene :(

Skrevet

Jeg fikk god hjelp av refleksologi-behandling. Har ikke hatt tømmerstokker etterpå!!

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i beskrivelsene dine... Jeg klarte å få på meg crocks om morningen før men ikke på ettermiddagen, men nå klarer jeg ikke få beina inni de om morningen engang :(

Legen og jordmor sier ikke så mye om vann i kroppen bare at det er slikt som følger med når man er gravid desverre.. De kjenner på beina mine og sier "huff, ikke noe godt dette her" (som om jeg ikke vet det fra før.... ;) )...

Jeg har fått anbefalt støttestrømper så det spørs om jeg skal prøve det, men det er jo ikke særlig fristende å løpe rundt med støttestrømper å shorts ;) hehe, blir sikkert et veldig lekkert syn tenker jeg.. Man blir hvertfall ganske desperat etter hvert når beina sprenger og man omtrent ikke klarer å bøye tærne..

Tips jeg har fått er: Drikk rikelig med vann, holde seg unna salt mat, drikk grønn te/kaffe som er vanndrivende (innenfor ok mengde når man er gravid), sitt med beina høyt, fotbad og støttestrømper..

Lykke til videre, det er bare å holde ut :) Jeg har igjen litt over 4 uker nå og håper de siste ukene bare FLYYYR avgårde...

Skrevet

Du må kjøpe støttestrømper og bruke de. De hjelper en god del. Jeg har også vann i bena, og det er akkurat som om når det har begynnt, og funnet veien, så blir det bare mer og mer vann. Jeg føler at det hjelper veldig godt. Jeg har dager der jeg ikke bruker de og går i solen med shorts, men hvis jeg er flink til å bruke de ellers så kommmer ikke de mengdene med vann..... Det er bare 1 sommer.. Jeg ser sikkert litt rar ut med tykke sorte strømper og shorts, hi, hi;)

Jeg har 50 dager igjen, gleder meg! Lykke til videre;)

Skrevet

Jeg har "vokst" ut av mine sandaler og crogs også, og har enda tre måneder igjen til termin. Dette blir barføttsommer... Jeg syns ikke støttestrømper hjelper noe særlig - blir liksom bare enda mer press på de stakkars beina. Setter meg med beina opp så snart jeg har en sjanse, og drikker mye vann. Merker det er aller verst når det er varmt og godt ute.

Skrevet

Mine bein har tatt helt av de siste 2 ukene (er nå 37+3). Har fått sykt mye vann i beina, men ikke noe spesielt i overkroppen. Har så innmari vondt, og er så sprengt at jeg klarer nesten ikke å gå eller bøye beina. Klarer nesten ikke engang å sette meg ned på do fordi beina er så sprengt at de ikke klarer å tøye seg liksom. Jeg blir fulgt tett opp av lege og sykehus pga jeg har hatt litt høyt blodtrykk og har gått opp 6 kg i vekt på 2 uker, de siste 3 kg kom på i løpet av 3 dager.. Helt vilt! Men ser ikke ut til at de har så lyst til å gjøre noe med det, annet enn å vente til det setter i gang av seg selv. Forutsetter selvfølgelig at jeg ikke utvikler svangerskapsforgiftning da. Men må si jeg ser mørkt på å måtte gå slik på overtid, synes 3 uker er mer enn lenge nok da jeg jo snart bare kan ligge rett ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...