Gå til innhold

Væske i varmen - vann?

Anbefalte innlegg

Hei,

Mitt barn på fem uker er MME-barn, og spiser godt :) Hun tar ca 100-130 ml per måltid,l seks ganger daglig. Dette fungerer finfint for oss. MEN: Spørsmålet mitt er angående væske nå i varmen. Jeg merker at hun blir tidligere urolig i forkant av måltidene, og mistenker at dette er tørste. Litt enklere for de som ammer, som kan legge til og gi littegrann litt oftere. Så kommer alle meningene ang vann. Gi eller ikke? Og evt hvordan og hvor mye? Er det noen der ute so kan gi meg noen råd?

Håper virkelig at noen har noen fornuftige svar og gode råd til en førstegangs!

PS: Hurra for sommerværet altså - her klager vi ikke :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142035516-v%C3%A6ske-i-varmen-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan absolutt gi vann til de små i varmen, vann er ikke farlig :-) Gi mat til faste tider og vann innimellom måltidene, du merker hvis han er tørst :-) Lurt å bruke litt lunket vann (som er kokt på forhånd) hvis han ikke er vandt til kaldt.

Det er bare bra å venne til vann tidlig, så slipper du å oppleve at når bab yen slutter med mme så vil hun ikke ha vann og du begynner med juice i ren desperasjon hehe. For mange babyer trenger litt tid på seg før de liker det (og noen liker det med en gang). Jeg begynte å gi vann da hun var 3 mnd, og etter 2 mnd elsket hun det. Nå får hun nesten bare vann, kun flaske om morgenen og kveld med mme (er 9mnd). Men min helsesøster begynte å mase på meg om å gi vann lenge før hun var 3 mnd da.

He he, min helsesøster mente det ikke var nødvendig med vann ennå siden hun får nok væske gjennom mme (bebis er 4 mnd nå). MEN, det skal sies, hun mente også at det ikke var farlig å gi vann. Så det er vel bare å prøve også finne du fort ut om det fungerer for dere:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...