Gå til innhold

Har født :) En flott fødselsopplevelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 22. juni kom veslegutten til verden <3

Det hele startet med at jeg våknet kl. 04.00 av kvalme og følte meg uvel. Kjente igjen dette fra forrige gang, og bestemte meg likesågodt for å stå opp. Riene kom litt etter litt, men var ikke vonde. Jeg gjorde husarbeid, luftet hunder og matet katter før jeg pakket bagen og vekket mannen min og storebror på 2 år ved 6tida. Min kjære mente at vi hadde goood tid og oppførte seg deretter. Jeg fikk skynda på han og innen 07.30 var storebror levert i barnehagen og vi var på vei til sykehuset.

Kom frem 08.30 og pratet med jordmor i ca 10 minutter før jeg ble lagt på registrering av rier og fosterlyd i 20 minutter. Kjente at jeg måtte tisse, så jordmor koblet av apparatene. Gikk på do og tisset masse, kjente plutselig trykketrang så jeg forta meg å vaske henda mens jeg konsentrerte meg om ikke å presse :) gikk ut i fødestua hvor jeg til min glede oppdaga en prekestol. Fikk sagt til jordmor at jeg kjente trykketrang og ho blei da veldig opptatt av at jeg skulle skifte til sykehusskjorte- noe jeg syntes var skikkelig waste of time, men la gå;) Ho ville også ha meg til å legge meg ned i senga for å sjekke åpning, men det var ikke aktuelt for min del- her skulle det fødes og det skulle skje nå! jeg stod så godt hengende på prekestolen! Kjente neste pressrie begynte å bygge seg opp, så gikk vannet med et splash. To pressrier kom kasta på meg, i den første kom hodet halvveis ut- ble stående og ved neste rie kom veslegutten- rett i henda til jordmor kl. 09.07. Han hadde navlestrengen rundt halsen og var veldig blå, men hylskrek etter et sekund- en fantastisk lyd <3 Fra første vondt til han var ute tok det litt over 5 timer. Han ble født 40 minutter etter at vi kom til sykehuset.

Denne fødselen var veldig lik den første. Det gikk fort og jeg rakk overhodet ikke å bli sliten. Jeg har effektive, men ikke langvarige rier så de gjør ikke så vondt på meg. For meg hjelper det å lukke øynene, puste inn med munnen og ut med nesen i dype drag. Da blir jeg liksom helt borte i meg selv og merker ikke smerten. Desverre revnet jeg igjen og har noen flotte sting mellom tissen og rumpa, men de skal jeg ikke klage et sekund på :)

Gutten min er helt fantastisk, selvfølgelig. Han veide 3600 gr, 49 cm lang og 35 rundt hodet. Nå er han en uke gammel og en mild og god gutt som etter de 4 første døgna med konstant amming nå har kommet inn i en fin rytme med spising og soving.

Til alle dere som skal føde, gled dere. En fødsel er en sterk opplevelse og etter min mening den/de mest fantastiske opplevelsene i mitt liv. Ta i mot hver rie med glede- de er klart nødvendige- og jobb med de! Ønsker dere alle sammen lykke til- og takk for meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere! håpe min fødtsel blir like fin som din. men av erfaring blir den nok myye lengre! :)

Skrevet

Gratulerer så masse! For en flott fødsel!

Klem

Skrevet

Gratulerer med gutten. Jeg vil også ha sånn fødsel!!!

Skrevet

Wow! Gratulerer =)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten! Masse lykke til i tida fremover, kos dere!

Skrevet

Gratulerer så masse;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...