Gå til innhold

Vannfødsel og partneren. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare høre om noen har erfaringer ift vannfødsel. Jeg har tenkt å ha vannfødsel om alt skulle gå greit og etter planen. Ser noen som skriver her at man må ta ed badebukse til mannen. Jeg lurer på hvor vanlig dette er? Hadde liksom ikke sett for meg at han skulle oppi der i det hele tatt jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ikke det, jeg syns nok det hadde vært litt ekkelt, kan jo komme litt blod og sånn...

tenker på vannfødsel jeg også, og jeg tar ikke med badebukse til han! Det badekaret skal jeg ha for meg selv:)

Skrevet

jeg startet i badekar - og satt der vel i 3-4 timer tror jeg. Var veldig behagelig og godt å massere magen m dusjhode.

Men kunne aldri tenkt meg å ha mannen oppi - det ville blitt trangt + jeg hadde mer enn nok m min egen kropp!

Han fikk knapt nok lov å se på meg, hehe, for jeg var ganske irritabel og "lukket" meg bare i min egen verden m pusting og rier.

Men han satt på en stol v siden av og tørket pannen min m kald klut og ga meg kald drikke.

Kan anbefale badekar, og hadde det ikke vært fordi vi hadde en liten stjernekikker derinne som stoppet helt opp og måtte tas m sugekopp, så vil jeg blitt i karet så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg fødte i vann sist, og pappen satt på den "stolen" i hjørnet av badekaret og masserte meg i korsryggen under hver rie mens jeg hang forover med hodet mot kanten. På den måten følte jeg at vi samarbeidet godt. Jeg syns litt av poenget var å ha han oppi faktisk. Vannet var ikke ekkelt og han satt vel bare såvidt nedi med rompa og med beina helt nedi, resten av overkroppen var tørr og han hadde t-shirt på seg.

Skrevet

For de av dere som ønsker/vurderer å føde i vann, anbefaler jeg dere å gå inn på Facebook og finne den gruppa som heter "Føderiket". Her selger de en fantastisk flott film om vannfødsler. Filmen er todelt, hvor den ene delen tar for seg ulike fødestillinger i vann, med og uten parter i vannet. Den andre delen viser en vannfødsel. Denne filmen er veldig informativ og god. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...