Gå til innhold

pumping av melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehå. begynner å få tilbake oversikten etter fødselen og har etter hvert tenkt å pumpe og fryse ned litt melk. Har en hel bråte avent-utstyr og sterilisator og greier og ting. det jeg lurer på er: når dere pumper ut melk, tar dere alt på en gang eller litt i porsjoner? og vasker og steriliserer dere pumpen mellom hver gang hvis dere pumper flere ganger på en dag f. eks? Noen lure triks ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

de 2 første månedene hadde jeg relativt mye melk. Våknet med brystspreng hver morgen. Så pumpet ut ganske mye da. Pumpet rett i en flaske som jeg satte i kjøleskapet.Mener å huske at jeg pumpet på kvelden også. Jeg steriliserte pumpen mellom hver gang. men er ikke sikker på om det er nødvendig hvis du skal gjøre det ofte iløpet av dagen.

Skrevet

først v 4 mnd fikk jeg overskudd til å ta meg sammen til å pumpe...startet m en brystbetennelse hvor jeg skulle pumpe 2 hver time. nå pumper jeg hver kveld før jeg legger meg -er flere timer etter baby har fått siste måltid. droppet det en kveld, og da var puppene helt sprengt om morgenen - tydelig de venner seg til å produsere mer.

jeg skyller godt av alle deler rett etter de er brukt . og koker det HVER gang det skal brukes. tror det lett gror bakterier v melkerester.

Har ikke fått baby til å ta flaske ennå, men tenker det er supert å ha melk til jeg skal begynne å lage egne middager/grøt/pureer til babyen. Greit å pumpe mens man har melk, det kan jo alltid endre seg av forskjellige årsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...