mammasgull Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Alt var fint, men det sto PÅVIST på rubella-virus, altså røde hunder.... Okei? Legen var litt sånn, jaja, det er sikkert fordi det er noe vaksinegreier du har tatt tidligere... hæ? Kan de da altså sjekke på blodprøver mange herrens år etter jeg har hatt røde hunder? Jeg visste ikke engang at jeg hadde hatt det..., kanskje ringe mamma å høre
Super-Mish Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Enten har du blitt vaksinert i vaksineprogram, eller så har du hatt viruset. Det er ikke noe rart med å påvise det mange år etter, det er det som er grunnen til at du får barnesykdommer bare en gang, at antistoffproduksjonen varer livet ut.
delphi Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Det kan være fordi du er vaksinert mot det, tror det sto det hos meg også pga av vaksine jeg har tatt...
Lykkemin Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 det har jeg og enten har du hatt det som liten eller så er du vaksinert.. uansett så er det positivt at du er motstandsdykrig mot det nå
Luna har født. Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Påvist betyr at det er påvist antistoffer i blodet ditt mot rubella. Dette skal du prise deg lykkelig over, da behøver du ikke tenke på smitte iallefall. De som ikke får påvist antistoff mot rubella under svangerskapet blir anbefalt å ta MMR vaksine før de blir gravid neste gang. Dette gjelder bare noen få kvinner i norge, for de fleste har atistoff etter smitte eller vaksine. Slapp av, alt er i skjønneste orden:)
mammasgull Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2010 Tusen tusen takk for svar jenter Det er mye en kan gå å bekymre seg over, men så bra at en får så greie svar på det en lurer på! Dere er så kjekke Ha en flott dag!
Embalasjen *påovertid* Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 det sto påvist hos meg og..og så sto det at det var en grenseverdi på så så mye..det vil altså si at det er påtide for meg å ta en ny rubella vaksine etter jeg har født..fordi nivået var for lavt eller no sånt =p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå