Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stor forskjell i sikkerehet mellom bilsete med eller uten base og med eller uten isofix?? Fått tilbud om et bilsete av ei som jeg vet ikke har krasjet, men det har ingen mulighet for base osv... det heter maxi kosi og er visst best i test.. Bør jeg kjøpe dette? Er det hysterisk å ville kjøpe et med base istedet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen forskjell så lenge du fester det riktig. Men ikke hold meg til det da for jeg vet sannelig ikke. Jeg vil ikke ha med base, men det er fordi jeg i mitt hode ser for meg at det er mer tungvindt å da skulle flytte det til annen bil etc. Hør med babybutikk, bilforhandler eller NAF eller noe sånt kanskje?

Skrevet

jeg vet heller ikke, men de sa til meg i barnebutikken at så lenge det var festet riktig var det like trygt, men at det er større sjans for feilfesting uten base..

babychris bare ett lite tips: det trenger ikke være så tungvidt om du har en bil du bruker til vanlig, vist du da plutselig skal i en annen bil tar du ikke med hele basen, du fester da bilsete med bilens sele den gangen, det går helt fint ;)

Skrevet

Grunnen til at mange sier det er sikrere med base, er at det er lettere å montere setet feil uten...

Så lenge du er grundig hver gang du fester setet med selen, er det like trygt:)

-hvertfall det jeg har blitt fortalt:)

Skrevet

Riktig det Nora-Pernille sier :) Det er en sikkerthet, fordi det er mye lettere å se feil/rett på det. Går det ikke ann å kjøpe en base i butikken da? Forhør deg om det om du ønsker dette... Ellers er Maxi Cosi det som kom best ut i test ja...

Skrevet

Jeg ville så absolut hatt med base :) Mye enklere å ta inn og ut sete. Og tryggere siden basen står i bilen og er godt festet..ihvertfall med isofix og hvis du har litt dårlig tid så er det fort gjort å ikke feste selve sete like godt. Det finnes nok en base til alle de maxi cosi setene :)

Skrevet

Dersom bilsetet er av merke Maxi Cosi og er best i test så er det sikkert Cabriofix modellen heter? I så fall er det ikke noe problem å kjøpe base til dette separat :-)

Skrevet

Vi hadde uten base sist (da var det ikke noe slikt på markedet) og skal ha ett sete med beltebase nå. Når jeg monterte det i bilen for å teste så ser jeg at setet er mer oppreist i sin posisjon med basen enn det vi pleide å gjøre uten. det i seg selv er vel større sikkerhet mener jeg. Men ikke like komfortabelt for babyen da..

Du får kjøpt base som kan festes med belte om du ikke har isofix i bilen.

Vi kommer til å gjøre som en sier over her; ha basen i den bilen vi bruker fast, og så feste setet uten base i andre biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...