Gå til innhold

Hordan tilbreder du scampi på tapas bordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her :o)

Fant en oppskrift med scampi og spenkeskine som så veldig god ut, men skal jo lage en del annen mat også, lurer på om noen har en enkel med knallgod oppskrift å dele?

Skrevet

Rens scampien, ta bort den sorte åren langs ryggen. mariner de i litt sweet chilisauce og stek de i stekepanne, men ikke mer enn et minutt eller to. Ha sweet chilisause til :) Kjempegodt!!!

Skrevet

har kjøpt ferdig rensede. Steker du de i ferdig saus eller har du en oppskrift på sweet chilisaus?

Skrevet

Jeg skreller rå scampi, men beholder haletuppen for jeg liker det som fingermat:) Blander litt olje og en chilli/hvitløksaus jeg har kjøpt hos søta bror. Lar de ligge å trekke i 1 time eller 2. Så heller jeg alt i woken og steker de et par minutter, dvs til de blir rosarøde. Så enkelt og så godt:)

Skrevet

Jeg bruker helst den ferdige, men kan godt finne på å marinere i olje, hakket chili og hvitløk. Kanskje ørelite salt og pepper. Blir godt det også, kanskje mer smak av scampi da:) Prøv deg frem, kan ikke mislykkes;)

Skrevet

Haror sikker hets skyld kjøpt kokte frosne scampi.. Og rekker ingen sverige tur. men etter å ha søkt litt på nett også så ser jeg at hvitløk og chili er tingen. Får finne meg oppskrift på en marinade som inneholder det :o)

Skrevet

Har allerede kjøpt de så da kan jeg like gjerne spise de :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...