Gå til innhold

hvor mye bør jeg sykemelde meg?

Anbefalte innlegg

Begynner å få en del bekkenplager nå, er i uke 28. På kveldstid må jeg nesten bare holde meg i ro for da er jeg ikke noe god. Merker at det er vondt å sitte, stå og gå på jobben. Synes det er veldig slitsomt. Samtidig ønsker jeg jo å jobbe så mye som jeg orker men jeg vet ikke helt hva som er fornuftig. Hva ville dere gjort - bedt om 50 % prosent sykemelding kanskje og så sett hvordan det fungerer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142034499-hvor-mye-b%C3%B8r-jeg-sykemelde-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er litt i samme situasjon. Har fått bekkenløsning, er nå i uke 25. For tre uker siden sykemeldte legen min meg 20%, og jeg har begynt å gå til fysioterapeut en gang i uken. Pga travle tider på jobb har det ofte blitt til at jeg har vært 30-60 min lengre på jobb de andre dagene. Men de siste dagene har jeg hatt mer smerter, og har følt meg veldig sliten. Idag fikk jeg et lite sammenbrudd på jobben, hadde så vondt og var bare helt utmattet, sjefen sa jeg måtte bare gå hjem og slappe av. Sjefen er hyggelig og sier jeg må ta pauser på jobben (står hele dagen på en lab). Men jeg stresser jo likevel. Vi er bare to stykker vanligvis på laben, mye å gjøre, hun andre er på ferie nå, og vi har inne en sommervikar (student). Har lange lister med jobber som må utføres, så jeg klarer liksom ikke å sette meg ned og ta pauser heller. Så får jeg det igjen med smerter på kveldstid... Skal prøve å få meg en legetime igjen imorgen, vurderer å høre om jeg kan få 50%. Liker det ikke, vil helst jobbe, men det blir rett og slett for mye for meg.... :(

• 2 uker senere...

Er enig med dg. JEg er i Uke 18 og har fått bekkenløsning, skal ha tvillinger så må være litt ekstra forsiktig. Men jobber som ekstrahjelp 2 steder og har 50% fast den tredje plassen, var innom de her en dag og alle tre er helt i beit for folk . Og jeg kribler i hender og føtter fordi jeg har så lyst til å jobbe. Men har to barn hjemme (6+4) og må tenkte på meg selv. Så jeg er nå først 100%sykmeldt og så skal jeg prøve meg igjen med 4-5 timer en dag i uka, bare for å komme meg ut.

Men mye bedre å bli helt eller nesten helt sykmeldt for å tenke på seg selv og den lille. Det er slitsomt å gå gravid, tærer på både rygg, bein og energi. Så pass på å kos deg mest mulig mens du kan, det blir alltids nok arbeid senere. lykke til

• 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...